آفتاب

حضور سفیر کره‌شمالی در خبرگزاری کار ایران

حضور سفیر کره‌شمالی در خبرگزاری کار ایران

سفیر کره‌شمالی در تهران در خبرگزاری کار ایران حاضر شد.

به گزارش ایلنا، «کانگ سام هیون» سفیر کره‌شمالی در تهران با حضور در خبرگزاری کار ایران، بر اهمیت روابط دوجانبه تهران و پیونگ‌یانگ تاکید کرد.

 وی با تاکید بر ماهیت دفاعی برنامه هسته‌ای کره‌شمالی، غیرقابل اعتماد بودن آمریکا را یکی از دلایل تصمیم این کشور برای ادامه این فعالیت‌ها خواند.

کانگ در ادامه تحریم‌ها علیه این کشور را ناعادلانه خوانده و از مواضع سازمان‌های حقوق بشری علیه پیونگ‌یانگ به شدت انتقاد کرد.

 وی همچنین مهمترین محورهای اخبار مربوط به کره‌شمالی طی هفته‌های اخیر را به شرح زیر اعلام کرده است:

رهبر کره‌شمالی بر دفاع از صلح و امنیت در این کشور تاکید کرد

«کیم جونگ اون»‌رهبر کره‌شمالی در پیام خود به مناسبت سال جدید میلادی گفت که این سال چهل و پنجمین سالگرد بیانیه مشترک تاریخی چهارم جولای و دهمین سالگرد اعلامیه چهارم اکتبر است. وی در ادامه بر نیاز به پیمودن راه سخت استقلال و اتحاد در این کشور از طریق گردآوری نیرو‌های احاد ملت تاکید کرد.

کیم گفت که برای بهبود و گسترش روابط شمال و جنوب و جلوگیری از احتمال بروز تقابل نظامی و خطر جنگ میان دو کشور، ضروری است که همه گام‌های مورد نیاز برداشته شود.

وی افزود :«توجیه کردن هر گونه نبرد روانی و تحریک به تقابل تنها به دلیل شرایط موجود و تشکیل کارزار ضد کره‌شمالی غیرقابل قبول است و اقدام‌های متخاصمانه به امید از تغییر سیستم سوسیالیستی باید متوقف شود. »

رهبر کره‌شمالی همچنین گفت: «‌در قبال چنین تهدیداتی، کره‌شمالی همچنان موضع خود در رابطه با عدم ورود به نبرد نظامی با همسایه جنوبی خود را حفظ کرده و در ازای پرداختن به چنین تهدیدهایی، سلامت شهروندان و صلح و ثبات در این شبه جزیره را در اولویت قرار داده است. مقام‌های کره‌جنوبی نباید از طریق ممانعت از کره‌شمالی برای اعمال حقوق حقه خود برای دفاع از این کشور وضعیت موجود را محدود کنند. بلکه باید از تلاش‌های صادقانه این کشور برای جلوگیری از بروز درگیری نظامی و تنش میان دو طرف حمایت کنند.»

وی همچنین تاکید کرد که آمریکا باید با خواست ملت کره‌شمالی برای اتحاد میان دو کره روبه‌رو شده و دست‌ از تلاش‌هایش برای منزوی کردن این کشور بردارد. کره‌جنوبی نباید نیروهای خود را برای تقابل نظامی با کره‌شمالی تحریک کند بلکه باید شجاعانه از سیاست‌های متخاصمانه خود در برابر این کشور عقب‌نشینی کند.»

وی خاطرنشان کرد که جامعه بین‌المللی نیز باید برای استقلال این کشور ارزش قائل شده و در مقابل اقدام‌های متخاصمانه آمریکا بایستند.

کیم جونگ اون با تاکید بر نیاز به مقاومت و ایستادگی همه ملت‌های شمال و جنوب برای رسیدن به اتحاد ابراز امیدواری کرد که سال جاری میلادی شاهد پیمودن فاز جدیدی از اتحاد و استقلال در این شبه‌جزیره باشد.  

رهبر کره‌شمالی در سخنان خود به مناسبت سال ۲۰۱۷ گفت که این کشور به طور حتم از صلح و ثبات دفاع کرده و تلاش خواهد کرد تا در بهبود وضعیت صلح و ثبات جهانی مشارکت داشته باشد.

وی افزود که سال گذشته اقدام‌های تلافی‌جویانه کشور‌های امپریالیستی برای فشار و تحریم کره‌شمالی به اوج رسید، اما آن‌ها نمی‌توانند، باور و اعتقاد مردم ما را در پیروزی نادیده گرفته یا پیشرفت انقلابی کشور ما را مسدود کنند.

کیم گفت که تا زمانی که آمریکا و حامیانش در تهدیدات اتمی خود اصرار داشته باشند و کره‌شمالی را منزوی کنند و تا زمانی که دست از تقابلات خود  که در قالب رزمایش‌های سالانه به اجرا در می‌آید بر ندارند،‌ این کشور به تقویت قابلیت‌های دفاعی و پیشگیرانه نظامی خود با توان اتمی ادامه خواهد داد.

وی تاکید کرد که حزب کارگران کره‌شمالی و دولت این کشور نیز در آینده نسبت به سیاست‌های خارجی که در راستای ‌استقلال و صلح و دوستی و توسعه روابط با همسایه‌ها است، وفادار خواهد بود. دوستی و همکاری با کشور‌ها و همچنین تبلیغ برای استقلال و تلاش مشترک برای درک عدالت بین‌المللی حقیقی ضروری است.

اظهارات سخنگوی مرکز تحقیقات حقوق بشری کره‌شمالی

سخنگوی مرکز تحقیقات حقوق بشر کره‌شمالی در پاسخ به پرسشی در زمینه اتهام‌های حقوق بشری وارد شده از سوی مدیر دفتر حقوق بشر سازمان ملل در سئول اظهار داشت: «مدیر این دفتر در مصاحبه خود در تاریخ هشتم ژانویه اظهارات غیر قابل توجیه و غیر قابل ارائه‌ای ایراد کرده است که تنها بر پایه سخنان کسانی است که در اردوگاه‌های تنبیهی این کشور بوده‌اند یا از آن‌ها فرار کرده‌اند. هیچ کدام از این اظهارات قابل اعتنا و قابل استناد نیست.»

این اقدام، اقدامی آشکار در طرفداری از آمریکا و نیروهای متخاصم با کره‌شمالی است.

دفتر حقوق بشر سازمان ملل در سئول تنها محلی برای به اجرا گذاشتن اهداف و سیاست‌های آمریکا بوده و مکانی برای برگزاری کارزار ضد کره‌شمالی است و دست به تولید داده‌های غلطی می‌زند که از سوی مخالفان تولید شده و تنها منبع درآمد آنها است.

 بیانیه کمیسیون صلح آسیا - اقیانوسیه کره‌شمالی

سخنگوی کمیسیون صلح آسیا – اقیانوسیه کره‌شمالی در بیانیه‌ای اقدام دولت «باراک اوباما»‌رئیس‌جمهوری آمریکا را در استفاده از موشک‌ها برای آوردن فشار نظامی روی کره‌شمالی محکوم کرد.

در بیانیه صادره اعلام شده: «‌دولت اوباما از ابتدای سال جاری میلادی موشک‌هایی حدود ۹۳ هزار تن مواد اتمی از آمریکا به آب‌های شبه‌جزیره کره ارسال کرده است.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «‌آمریکا تا کنون یک ناو با توان اتمی را به آب‌های ژاپن ارسال کرده است. ارسال ناو دیگر با چنین توانمندی‌هایی یک اقدام تحریک‌آمیز است و هدفی جز افزایش تنش در شبه‌جزیره کره و اطراف آن را ندارد.»

این بیانیه در ادامه می‌افزاید: «هم اینک زمان روبه‌رو شدن با این مسئله است که دولت اوباما مکررا به نقض حقوق دفاعی هسته‌ای کره‌شمالی در تقویت توان هسته‌ای می‌پردازد. این دولت حتی اقدام به طرح‌ریزی تحریم‌های بیشتر و فشار آوردن به کره‌شمالی از طریق استقرار سیستم دفاع ضد موشک تاد کرده است.»

دلیل این اقدام‌های ناامیدانه از سوی دولت اوباما برای افزایش فشار سیاسی و نظامی بر روی کره‌شمالی، تنها ممانعت از دستیابی به صلح و ثبات در شبه جزیره کره است.

 علاوه بر این دولت اوباما می‌خواهد با اقدام‌های گوناگون مانع تقویت توان اتمی کره‌شمالی شود تا از این طریق بتواند فشار نظامی را بر روی این کشور افزایش داده و موضع هژمونیک خود را در جهان حفظ کند.

آمریکا می‌داند که در صورت قدم گذاشتن در مسیر دولت‌های پیشین خود، چه آینده‌ای در انتظارش خواهد بود.

 

 

 

 

 

 

 

 

کد N1605766

وبگردی