آفتاب
آیت الله غروی:

آیت الله هاشمی همواره از رهبری حمایت می‌کرد

آیت الله هاشمی همواره از رهبری حمایت می‌کرد

قم - عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی، رهبر معظم انقلاب را از خود ارجح می‌دانست و همواره از ایشان حمایت می‌کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید محمد غروی در مراسم بزرگداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی که بعد از ظهر یکشنبه در دانشگاه آزاد اسلامی قم برگزار شد، با بیان اینکه عده‌ای می‌نشینند و می‌گویند جام زهر امضای قطعنامه را آقای هاشمی به امام راحل داد، گفت: این حرف‌ها را جوانانی که جنگ را ندیده‌اند مطرح می‌کنند که درست نیست.

وی با بیان اینکه چرا برخی‌ بی انصافی می‌کنند و دهانشان را باز می‌کنند و هر چه می‌خواهند در خصوص شخصیت آیت الله هاشمی می‌گویند، افزود: در زمان سازندگی اتفاقات خوبی در کشور رخ داد و ایشان زیرساخت‌های کشور را ایجاد کرد و بسیاری از آن را دیگران درو کردند.

آیت الله غروی گفت: اگر در دوره اصلاحات و دولت‌های دیگر پروژه‌ها دنبال شد در واقع آنها ادامه اقدامات آیت الله هاشمی بود.

وی تصریح کرد: آیت الله هاشمی نه تنها کمکی به فتنه نکرد بلکه تلاش می‌کرد که این فتنه کنترل شود.

آیت الله غروی اضافه کرد: در جریانات سال ۸۸ با آقای هاشمی در آن زمان در جلسه‌ای صحبت کردیم که چرا ورود نمی‌کنید و ایشان شروع کردند به برشمردن تلاش‌هایش و گفت کار دست من نیست.

وی افزود: هیچ‌کس غیر از مقام عصمت کبری از اشتباه مصون نیست و مهم آن است که اگر انسان اشتباه کرد بر آن اصرار نکند.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه عنوان کرد: آقای هاشمی اگر خطا هم داشت آنگونه نبود که جامعه را به هم بریزد و همواره مسئله وحدت، انقلاب و شخص رهبری خط قرمز وی بود چرا که بدون رهبری عادل نظام اسلامی ما محقق نخواهد شد.

آیت الله غروی گفت: امروز رهبری داریم که در دنیا نمونه است و از نظر اقتدار و پاکی بی بدیل است و خدا کند تا ظهور بقیه الله اتفاقی رخ ندهد.

وی اضافه کرد: آقای هاشمی عده‌ای را که نزدیک انقلاب بودند را می‌خواست حفظ کند اما برخی‌ها این را نفهمیدند.

این استاد حوزه علمیه قم در ادامه دانشگاه آزاد را یکی از کارهای فرهنگی برجسته آیت الله هاشمی برشمرد و گفت: نکند بشنویم جاهایی که دانشگاه آزاد اسلامی باز می‌شود فضای فرهنگی آنجا به سمت بی بندوباری برود و باید تلاش شود پسوند اسلامیت همواره در این دانشگاه حفظ شود.

کد N1605225

وبگردی