آفتاب

مدیرکل جدید محیط‌زیست سیستان‌وبلوچستان معرفی شد

مدیرکل جدید محیط‌زیست سیستان‌وبلوچستان معرفی شد

مراسم تودیع و معارفه مدیرکل محیط زیست استان با حضور هاشمی استاندار و حضرت آیت الله سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان ، پروین فرشچی معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست، جمعی از مدیران استانی و سازمانی، نماینده سمن های محیط زیستی و کارکنان محیط زیست، اصحاب رسانه برگزار شد.

به گزارش ایلنا، در ابتدای برنامه سعید محمودی مدیرکل سابق حفاظت محیط زیست استان ضمن خیر مقدم و خوش آمدگویی، گزارشی از اقدامات انجام شده را ارائه کرد.

سعید محمودی گفت : وضعیت محیط زیست امروز کشور ما نگاه به محیط زیست را متفاوت کرده است. امروز کشور در نقطه بحرانی قرار گرفته از نظر اقلیمی بارش کم، افزایش دما، اقتصاد و زندگی روزمره مردم را مختل کرده و منجر به فقر اقتصادی شده. امروزه مدیریت محیط زیست نگاه ویژه ای را می طلبد.

محمودی افزود: نگاه فرابخشی و بین بخشی لازم است. زیرساخت های خدماتی لازم است.آموزش بخش مهمی در بحث محیط زیست است. در کنار رفاه اجتماعی- هدف نهایی برقراری عدالت اجتماعی بین نسل هاست.چالش بزرگ امروز آلودگی های محیط زیست است. با درایت استاندار و حساسیت سرکار خانم ابتکار سند زیست محیطی استان تشکیل شد.

در ادامه برنامه مراسم تودیع و معارفه مدیرکل حفاظت محیط زیست ، هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان ضمن تسلیت رحلت آقای هاشمی رفسنجانی بیان داشت: با اشاره به نقش ارزشمند محیط زیست در سالهای اخیر ، مدیران با انگیزه ای چون دکتر محمودی و دکتر پورملائی برای کشور ارزشمندند. کسانیکه به رسالت انسانی خود پی برده و برای فرصت های کشور سرمایه گزاری می کنند.

هاشمی افزود: یک نگاه بلند و ارزشمند باید به همه ی آنان که دل در گرو توسعه استان دارند باید داشت آینده از آن استان شماست قطعا توسعه ی سواحل مکران در سطح ملی برکاتش قابل رویت خواهد بود.

همچنین در این مراسم حضرت آیت الله سلیمانی امام جمعه زاهدان و نماینده ولی فقیه در استان بیان داشت: در جامعه فرهنگ پاسداشت محیط زیست نهادینه نشده است و بی رحمانه به تخریب جنگل و قطع درختان و کشتار دام و طیور می پردازیم.نقش صدا سیما، مطبوعات، امامان جمعه و جماعات، روحانیون مساجد در نشر فرهنگ حفظ و حمایت از محیط زیست را نباید نادیده گرفت، این جهالت حاکم بر جامعه در آینده کشور را دچار بحران زیست محیطی خواهد کرد.

در ادامه برنامه مراسم تودیع و معارفه مدیرکل محیط زیست سیستان و بلوچستان، جزینی زاده مدیرکل حراست سازمان حفاظت محیط زیست گفت: هرگونه برداشت غیر اصولی از منابع طبیعی ظلمی بزرگ به مجموعه محیط زیست خواهد بود. نگاه ویژه و محیط زیستی استاندار همه مرهون توجه مقام معظم رهبری  است.که این حساسیت را بوجود آورده اند.

جزینی افزود: باید شرایطی را فراهم کنیم که مشارکت همه ی مردم در بحث تصمیم گیری برای محیط زیست وجود داشته باشد و در کنار مشارکت مردم آنچه اهمیت دارد قانونمندی است.

در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان فرشجی معاون محیط زیست دریایی سازمان ضمن تسلیت به مناسبت رحلت آقای هاشمی رفسنجانی ریاست فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، بیان داشت: تغییر به خودی خود خوب و دارای چالش است و این موجب اطلاع پیدا کردن از نقاط ضعف و توان می شود. مدیر بدون همکاری، کاری از پیش نمی برد و مسئولیتها و کارها با همکاری خوب به پیش می رود.

فرشچی گفت:  در سالهای قبل طرح توسعه سواحل مکران در دستور کار قرار گرفت و محیط زیست دریایی روی پهنه بندی این منطقه شروع به تحقیق و کارکرد کرد و ارگانهای مختلفی موظف به اقدام در این زمینه  در استان سیستان و بلوچستان شدند.

فرشجی افزود: توسعه سواحل مکران همه چیز استان را تغییر خواهد داد، باید با همکاری و توکل به خدا این استان را به الماس کشور تبدیل کنیم.

در پایان این مراسم  نیره پورملائی مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان ضمن گرامی داشت حضور مدیران و مسئولان کشوری و استانی و همچنین نماینده ولی فقیه در استان حضرت آیت الله سلیمانی به تشریح برنامه های آتی این اداره کل پرداخت.

پورملائی گفت: افزایش ضریب حفاظتی در برابر بحرانهای محیط زیستی و پیشگیری های،  رویکرد جدید در محیط زیست دریایی با هدف توسعه همه جانبه ی آن، اجرای دقیق برنامه و دستورالعملها محیط زیستی، توسعه ایستگاههای پایش محیط زیست، اجرای دقیق برنامه های بالا دستی در حوزه های توسعه و محیط زیست، استفاده از ظرفیتهای استانی اعم از تشکل های محیط زیستی، اصحاب رسانه و ...، در جهت تحقق اهداف سازمان و ... از اولویت های کاری جدید این اداره کل می باشد.

کد N1605089

وبگردی