آفتاب

جبهه مردمی نیروهای انقلاب با تعدد کاندیدا وارد انتخابات نمی‌شود

جبهه مردمی نیروهای انقلاب با تعدد کاندیدا وارد انتخابات نمی‌شود

سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گفت که این جبهه با تعدد کاندیدا وارد انتخابات ریاست جمهوری نمی‌شود

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، اولین نشست خبری مریضه وحید‌دستجردی سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی بعدازظهر امروز با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

دستجردی ضمن تسلیت ارتحال آیت الله هاشمی‌رفسنجانی گفت:  امیدواریم رحمت واسعه و غفران الهی  شامل حضرت‌ آیت‌الله هاشمی یار امام راحل و مقام معظم رهبری شود.

او در رابطه با اینکه مهم‌ترین مسئله حال حاضر جامعه را چه می‌دانید و ویژگی نامزد نهایی مورد نظر جبهه مردمی چیست، گفت: اصحاب رسانه چشم و گوش مردم هستند و آنچه باید اجرایی و عملی شود را به اطلاع مردم می‌رسانند. امروز معضلاتی را در جامعه داریم که قابل چشم‌پوشی نیستند. بیکاری و مشکلات اقتصادی و رکود بی‌سابقه همه چیز را فلج کرده است.

او افزود: احساس می‌کنیم رکود، بیکاری و حقوق‌های نجومی گرفتاری‌هایی است که در جامعه و برای مردم وجود دارد. گرفتاری مردم با سیستم بانکی نیز  از جمله بیماری‌هایی است که در نظام اقتصادی وجود دارد. چشم‌پوشی از نیروهای داخلی و اتکا به نیروهای خارجی نیز از دیگر مسایل مهمی است که با آن مواجهیم.

سخنگوی جبهه نیروهای انقلاب اسلامی با اشاره به سیستم بانکی گفت: نقل می‌شود فردی که 305 هزار چک بی‌محل دارد، شش هزار فقره چک در اختیارش گذاشته می‌شود. اینها بیماری‌هایی است که در نظام اقتصادی کشورمان مشاهده می‌کنیم.امیدواریم آنچه که در نهایت از نیروهای مردمی به نیروهای انقلاب اسلامی خارج می‌شود، رسیدگی به این مسائل باشد.

وحید دستجردی اظهار کرد: برنامه‌های جبهه‌های مردمی انقلاب اسلامی دوگانه است تا وحدت را در بین نیروهای مردمی و انقلابی و کسانی که معتقد به ارزش‌های انقلاب اسلامی و حضور مردم در صحنه هستند، ایجاد کنیم. همچنین به دنبال این هستیم که وحدت در آینده برقرار باشد و بتوانیم در انتخابات شرکت کنیم و کاندیدای واحدی از جبهه معرفی شود که در کنار مردم قرار می‌گیرد و در نهایت کاندیدایی باشد که مطالبات مردم را به  ظهور رسانده و اجرایی کند تا مشکلاتی که در سیستم اجرایی کشور شاهدش هستیم، رخت بربندد.

سخنگوی جبهه مردمی در پاسخ به اینکه در شهرستان و استان‌های این جبهه چه ساز وکاری برای یکپارچگی در دستور کار دارد، گفت: براساس مجمع استانی که در چند روز اخیر برگزار کردیم، از هر استانی تعدادی از افراد شاخص و تاثیرگذار شرکت کرده‌اند که حدود 300 نفر مدعو ازاستان‌ها داشتیم. این اولین کاری بود که انجام شد. همچنین مجمع عمومی ملی را در هفت بهمن برگزار خواهیم کرد که حدود 2هزار نفر از سراسر کشور در آن شرکت خواهند کرد و چهره های شاخص حضور خواهند داشت. مجمع عمومی جبهه نیروهای مردمی انقلاب سه بار در هفت بهمن، اسفند و اردیبهشت برگزار می شود. البته در کنار این مجامع صدها جلسات دیگر در تهران و استان‌ها تشکیل می‌شود که در این هفته در تهران مجامعی را برای کسانی که به عنوان چهره شاخص در جلسات حضور دارند برگزار می‌شود. در استان ها حدود 1500 نفر شرکت می‌کنند که براساس مجمع عمومی استانی که چند روز گذشته برگزار شد، تشکیل جلسه می‌دهند و افراد انتخاب شده و با رای مجمع در مجمع عمومی شرکت خواهند کرد.

او افزود: جلسات مختلف بانوان و پزشکان نیز در هفته‌‌های آتی تشکیل می‌شود.

وحیددستجردی درباره اینکه جبهه مردمی نیروهای انقلاب چه تعاملاتی با گروه‌های اصولگرا در زمینه انتخابات دارد، گفت: پیش از این اعلام کردیم جبهه مردمی دست هر گروهی در جهت حاکمیت مردم، شنیده شدن صدای مردم، گفتمان عدالت‌پروری و مردم سالاری حرکت کنند را می‌فشاریم. در این مدت مذاکرات مختلفی با احزاب، سازمان ها و تشکل‌ها صورت گرفته و می‌گیرد.

 او افزود: جبهه مردمی حاصل کار یکساله‌ای است که با افراد شاخص و تشکل‌هایی که معتقد به حرکت نیروهای مردمی و نیروهای ارزشی انقلاب اسلامی هستند صورت گرفته و ممکن است در این زمینه سوءتفاهم ها و بعضی اختلاف نظرها وجود داشته باشد اما در هر صورت تمام نیروی خود را مترمکز کردیم برای آنهایی که دلسوز انقلاب و مردم هستند و سعی می‌کنیم حضور و وحدت آنها را جلب کنیم.

سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا در رابطه با اینکه از سوی اصولگرایان عنوان شده که نه به روحانی ممنوع است آیا اصولگرایان و جبهه مردمی حمایت از روحانی را در دستور کار خود قرار داده‌اند گفت: آن چیزی که می‌توانم با قطعیت بگویم این است که هدف جبهه نیروهای مردمی یک نه قاطع به وضعیت وضع موجوداجرایی کشور است.

او افزود: به قول شاعر آنچه می‌خواهم نمی‌بینم و آنچه می بینم نمی‌خواهیم؛ لذا آنچه که می‌بینیم در سیستم اجرایی کشور قابل قبول نیست و در شان مردم نیست. آن همتی که باید صرف مشکلات مردم و کاهش آنها شود، مشاهده نمی شود و قطعا برای اصلاح این امر جبهه مردمی نهایت تلاش خودرا می‌کند و این تلاش نه به معنای این است که به کسی نه گفته شود و نه به معنای این است که آری گفته شود. بلکه این تلاش در جهت نه به وضع موجود و آری به کسی است که بتواند این مشکلات را اصلاح کند. ما در جهت وحدت نیروهای مردمی و معتقد به ارزش‌های انقلاب اسلامی و کسانی که مرام نامه جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی را قبول دارند تلاش می‌کنیم و همه کسانی که معتقد به مرام‌نامه هستند می‌توانند عضو این جبهه شوند.

او در پاسخ به سوال دیگر ایلنا مبنی بر اینکه بیان می‌شود جبهه مردمی قصد تعدد کاندیدا در انتخابات را دارد و در ازای آن اصلاح‌طلبان نیز چند کاندیدا معرفی کنند، آیا این برخلاف نظر رهبری مبنی بر امتناع از دو قطبی شدن جامعه نیست گفت: به هیچ وجه نظر جبهه این نیست که با تعدد کاندیدا وارد انتخابات شویم لذا در نهایت به حول و قوه الهی به یک کاندیدا خواهیم رسید که از پایین به بالا این کاندیدا باید مشخص می‌شود.

او در ادامه افزود: مجامع عمومی ما که بایستی برگزار شود نقش تعیین کننده کاندیدا را دارند و با یک کاندیدای واحد  و براساس یک دموکراسی باید تعیین شود  و با توجه به اینکه شاهد یک دموکراسی در کشور و انتخابات گذشته نبودیم حالا در کنار مردم خواهیم بود.

ادامه دارد

کد N1605067

وبگردی