آفتاب
رئیس سازمان مدیریت بحران:

بحران آب در تمام کشور جدی است/تلاش برای انتقال آب از خلیج‌فارس

بحران آب در تمام کشور جدی است/تلاش برای انتقال آب از خلیج‌فارس

یزد ـ رئیس سازمان مدیریت بحران با بیان اینکه تدابیری برای رفع مشکل کم آبی در مناطق مرکزی ایران اندیشیده شده است، گفت: در این راستا تلاش‌هایی برای انتقال آب از خلیج‌فارس آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل نجار پیش از ظهر امروز در بازدید از دشت ابرکوه و دیدار با مسئولان این شهرستان اظهار داشت: بحران آب در تمام کشور جدی است بنابراین باید برای عبور از بحران کم آبی تدابیر جدی اندیشیده شود و موضوع بهره وری آب نیز به شکل جدی‌تری مورد توجه قرار گیرد.

وی عنوان کرد: استان یزد نیز از جمله استان‌هایی است که کمبود آب در آن جدی است اما موضوع کمبود آب در یزد جدید نیست و این استان از دیرباز استانی کم آب و کویری بوده اما قناعت، صرفه‌جویی و بهره‌وری آب در این استان، آبادانی آن را طی سالیان متمادی حفظ کرده است.

نجار بیان کرد: بهره‌وری آب توسط مردم یزد یک الگو است و همه استان‌ها باید از تجارب یزدی‌ها در این زمینه استفاده کنند.

معاون وزیر کشور با اشاره به اینکه در کنار آموزش و فرهنگ سازی، بحث انتقال آب نیز به طور جدی در حال پیگیری است، افزود: بحث انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی ایران با جدیت دنبال می شود و آب شیرین کن هایی نیز به همین منظور مستقر شده است.

وی در مورد اعتبارات سازمان مدیریت بحران نیز بیان کرد: ۵ درصد اعتبارات کشور به این سازمان اختصاص یافته که به دلیل اهمیت موضوع آموزش و پیشگیری از وقوع بحران و کم هزینه تر بودن آن، سه درصد از این میزان به بحث پیشگیری و پیش بینی اختصاص یافته است.

به گزارش مهر، اسماعیل نجار در سفر خود به شهرستان ابرکوه از فرونشست زمین در دشت ابرکوه همچنین از برخی آثار تاریخی نظیر سرو ابرکوه و خانه آقازاده بازدید کرد.

کد N1604979

وبگردی