آفتاب

عملکرد نمایندگان قوه‌قضاییه در تعیین ظرفیت آزمون وکالت فضای انحصاری به وجود آورده است

عملکرد نمایندگان قوه‌قضاییه در تعیین ظرفیت آزمون وکالت فضای انحصاری به وجود آورده است

ایلنا: نماینده شاهین شهر از عملکرد نمایندگان قوه‌قضاییه در کمیسیون تعیین ظرفیت داوطلبان آزمون وکالت انتقاد کرد.

حسین علی حاجی دلیگانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره سوال خود از وزیر دادگستری گفت: سوال بنده از آقای پورمحمدی راجع به نحوه عملکرد نمایندگان قوه قضاییه در تعیین سهمیه کانون‌های وکلا است. این سوال را به هیات رییسه داده‌ام و آنها نیز سوال بنده را به کمیسیون مربوطه ارجاع داده‌اند تا در اولین جلسه کمیسیون حقوقی و قضایی، وزیر دادگستری پاسخگوی این سوال باشد.

نماینده شاهین شهر افزود: در حالی که ده ها هزار نفر فارغ التحصیل رشته حقوق داریم که می‌توانند با قبولی در آزمون وکالت صاحب شغل شوند ما شاهد این هستیم که نماینده قوه قضاییه در زمان تعیین سهمیه کانون‌ها به گونه‌ای عمل می‌کنند تا هر سال سهمیه‌ها را کم می کنند و این امر فضای انحصاری بوجود آمده است.  از همین رو از وزیر دادگستری سوال شد تا جوابگوی نحوه عمکرد قوه قضاییه در مساله تعیین سهمیه کانون‌ها باشد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: فعلا بر وضعیت آزمون ورودی کانون وکلا قفل زده شده است و ما می خواهیم این قفل را بشکنیم تا این انحصار شکسته شود و انتخاب وکیل برای مردم راحت تر شود.

وی افزود: ما در آزمون تخصص پزشکی هم شاهد این انحصار هستیم. باید انحصار در آن بخش هم شکسته شود. در حال حاضر تعداد زیادی پزشک عمومی داریم و همین شرایط را در آزمون تخصص داریم که باید رفع شود.

کد N1604720

وبگردی