آفتاب

صادرکنندگان و فروشندگان برتر صنایع دستی تقدیر می شوند

صادرکنندگان و فروشندگان برتر صنایع دستی تقدیر می شوند

مدیرکل صادرات صنایع دستی کشور از برگزاری مراسم بزرگداشت برای فروشندگان، صادرکنندگان و سایت های برتر تجارت الکترونیک صنایع دستی خبر داد.

پویا محمودیان در گفتگو با خبرنگار مهر از برگزاری مراسم تجلیل از فروشندگان، صادرکنندگان و سایت های برتر تجارت الکترونیک صنایع دستی خبر داد و افزود: این مراسم پنجم بهن ماه در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار می شود.

او در پاسخ به این که معاونت صنایع دستی برای توسعه صادرات چه کرده است گفت: ما  تصدی‌گری نمی‌کنیم و می کوشیم تا تنها بسترساز و تسهیل کننده صادرات صنایع دستی باشیم و با برنامه ریزی درست، صادرات را در یک مسیر درست هدایت کنیم زیرا معتقدیم تاثیر صادراتی که زیر ساخت نداشته باشد،   مقطعی و کوتاه مدت است و ما به صادرات پایدار، حفظ بازارهای سنتی و توسعه بازارهای جدید فکر می کنیم.

محمودیان شکل گیری انجمن صنفی صادرکنندگان را فرصتی برای هموارتر کردن مسیر صادرات دانست و افزود:صادرکننده‌های ما در بخش خصوصی به تشکلی نیاز داشتند که از حق و حقوق شان دفاع کند به همین جهت کمک کردیم تا انجمن صنفی صادرکنندگان شکل بگیرد تا در زمینه صادرات پیشرو باشد و به عنوان نماینده بخش خصوصی برنامه‌ریزی کند. حالا با شکل‌گیری انجمن صنفی صادرکنندگان، می‌توانیم تسهیلات مورد نظر را هدفمندتر در اختیار هنرمندان و صادرکنندگان قرار دهیم.

مدیرکل صادرات صنایع دستی کشور همچنین تقدیر از سایت های برتر صنایع دستی را یکی دیگر از بخش های مراسم تجلیل از فروشندگان و صادرکنندگان دانست و افزود: ما باید توجه بیشتری به تجارت الکترونیک داشته باشیم و به فرهنگسازی در این زمینه نیاز داریم. چراکه هنوز تعداد زیادی از مردم ترجیح می دهند از فروشگاه های فیزیکی صنایع دستی خرید کنند.

کد N1604635

وبگردی