آفتاب
کیانوش رستمی:

این افتخار متعلق به مردم ایران است/ ناکامی جهانی را جبران می کنم

این افتخار متعلق به مردم ایران است/ ناکامی جهانی را جبران می کنم

دارنده مدال طلای المپیک ۲۰۱۶ ریو حضور در جمع برترین وزنه‌برداران جهان را افتخاری ارزشمند و متعلق به تمام مردم ایران دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، فدراسیون بین المللی وزنه برداری امسال همچون سالهای گذشته اقدام به انتخاب بهترین ورزشکاران زن و مرد این رشته در سال ۲۰۱۶ میلادی کرد که نام کیانوش رستمی نیز در جمع ۶ نامزد اصلی قرار گرفت.

بر این اساس کیانوش رستمی نیز در واکنش به این انتخاب گفت: خوشحالم که این اتفاق یک بار دیگر برای من رخ داد و توانستم یکی از کاندیداهای بهترین وزنه بردار سال ۲۰۱۶ جهان باشم. این مساله می تواند برای کشورمان با ارزش باشد و این افتخار به تمام مردم ایران اختصاص دارد. البته در سال ۲۰۱۴ نیز با «ایلین ایلیا» وزنه بردار سرشناس قزاق نیز رقابت تنگاتنگی برای کسب این عنوان داشتم که دوم شدم.

مرد طلایی المپیک در خصوص آغاز تمریناتش نیز اظهار داشت: مدتی است تمریناتم را آغاز کرده و قصد دارم با آمادگی مطلوب در پیکارهای قهرمانی جهان آمریکا در سال ۲۰۱۷ شرکت کنم. تمام تلاشم این است تا ناکامی رقابتهای جهانی ۲۰۱۵ را را با کسب مدال طلا در سال جاری میلادی جبران کنم.

طبق اعلام سایت فدراسیون وزنه برداری کشورمان، فرایند رأی‌گیری برای انتخاب بهترین وزنه بردار سال ۲۰۱۶ جهان تا روز ۱۲ بهمن ادامه دارد که می‌توان با مراجعه به سایت رسمی فدراسیون جهانی به کیانوش رستمی رای داد.

آخرین ورزشکار ایرانی که موفق شد در نظرسنجی بین المللی عنوان بهترین وزنه بردار سال ۲۰۱۲ جهان را به دست آورد بهداد سلیمی بود. بهداد پس از کسب طلای المپیک ۲۰۱۲ در رقابت با «ایلین ایلیا» از قزاقستان، توانست جایزه بهترین وزنه بردار سال را از آن خود کند.

سلیمی در سال ۲۰۱۰ نیز جایزه بهترین وزنه بردار سال جهان را به دست آورد و حالا این شانس در اختیار کیانوش رستمی است تا برای سومین بار طی ۶ سال اخیر، یک ایرانی عنوان بهترین وزنه بردار سال جهان را کسب کند.

کد N1604499

وبگردی