آفتاب
معاون اجرایی معاونت درمان وزارت بهداشت پزشکی:

کمبود ۸۰ هزار تخت درمان در کشور/ ۱۰ هزار تخت روانپزشکی نیازمندیم

کمبود ۸۰ هزار تخت درمان در کشور/ ۱۰ هزار تخت روانپزشکی نیازمندیم

بیرجند- معاون اجرایی معاونت درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از کمبود ۸۰ هزار تخت درمانی در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی شهرامی صبح شنبه در جمع خبرنگاران در بیرجند بیان کرد: افتتاح یک هزار تخت روانپزشکی در سراسر کشور با هدف اجرای طرح تحول نظام سلامت انجام شده است.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی برای اجرای این طرح زحمات زیادی کشیده است، افزود: همچنین این استان جزو استان های ممتاز در اجرای برنامه های مختلف است.

شهرامی با اشاره به امکانات بخش های روان پزشکی در سطح کشوری بیان کرد: در حال حاضر بیش از هفت هزار و ۵۰۰ تخت روانپزشکی داریم.

وی با بیان اینکه ۱۰ هزار تخت روان پزشکی در کشور کمبود داریم، افزود: با توان موجود نمی توان این نیازمندی ها را برطرف کرد.

معاون اجرایی معاونت درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به افتتاح سراسری یک هزار تخت روانپزشکی در کشور، بیان کرد: خوشبختانه این امر اقدام مناسبی در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت بوده است.

شهرامی بیان کرد: همچنین در خراسان جنوبی شاهد افتتاح تخت های روانپزشکی در شهرستان هایی بودیم که دارای بخش روانپزشکی نبوده و با مرکز استان مسافت زیادی داشتند.

کمبود ۸۰ هزار تخت درمانی در کشور

معاون اجرایی معاونت درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: در حال حاضر ۸۰ هزار تخت درمانی در کشور کمبود داریم.

وی با بیان اینکه بودجه های کنونی پاسخگوی رفع این کمبود ها نیست، افزود: برای جذب سرمایه گذار و واگذاری این بخش ها تلاش می کنیم.

شهرامی ادامه داد: کمبودهای موجود در تخت های درمانی چیزی نیست که بتوانیم در چند سال آینده به طور ناگهانی رفع کنیم.

وی از افتتاح تخت های روان پزشکی در ماه های آینده خبر داد و گفت: امید است با افتتاح این تخت های بخشی از کمبودها رفع شود.

کد N1603778

وبگردی