آفتاب

چهار کتاب تازه انتشارات بوتیمار در بازار کتاب

چهار کتاب تازه انتشارات بوتیمار در بازار کتاب

مارکسیسم و فلسفه، هولوگرامی برای شاه، زندگی پشت زندگی و کتاب راه نظم‌بندی عناوین تازه‌ای است که از سوی انتشارات بوتیمار راهی بازار شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، "زندگی پشت زندگی" رمان بلندی نوشته‌‌ی کیت اتکینسون است که به گواه مجلات معتبر مختلف، جزو ده کتاب برگزیده‌ی سال 2013 شناخته‌ شده است. این کتاب توانسته نامزد دریافت دو جایزه از جشنواره ادبیات داستانی زنان و کاستا بوک نیز باشد. کیت اتکینسون زاده‌ی 1951 در یورک انگلستان است و از نویسندگان موفق انگلیسی زبان به شمار می‌رود. ترجمه‌ی کتاب زندگی پشت زندگی توسط گروه ترجمه‌ی شیراز به سرپرستی علی معصومی به انجام رسیده است.

زندگی پشت زندگی به فرصتی مجدد برای زندگی می‌پردازد. در انتهای کتاب آمده است: اگر به شما فرصت داده شود که بار دیگر زندگی را از سر بگیرید، چه می‌کنید؟ کتاب به این فرصت می‌پردازد.

این کتاب در 556 صفحه و با قیمت 47000 تومان راهی بازار کتاب شده است.

هولوگرامی برای پادشاه

رمان "هولوگرامی برای پادشاه" اثر دیواگرز عنوان دیگر این مجموعه است که در دنیای سینما نیز شناخته شده است. فیلم سینمایی ساخته شده از این کتاب سبک درام -کمدی است و تام هنکس در آن به ایفای نقش پرداخته است. این کتاب توسط علی معصومی و ندا مهبودی ترجمه شده است.  

در پشت جلد این کتاب می‌خوانیم: دیو اگرز رمان‌نویس امریکایی است. او برنده ی جوایزی همچون جایزه‌ی مدیسی، جایزه ایمپک دوبلین و جایزه‌ی کتاب لس انجلس تایمز شده است. در این رمان تاجری امریکایی برای جبران ضرر‌هایش در دنیای تجارت تصمیم می‌گیرد به عربستان سعودی سفر کند تا ایده ای که دارد را بفروشد.

این کتاب در 514 صفحه و در 28000 تومان از سوی نشر بوتیمار راهی بازار شده است.

مارکسیسم و فلسفه

عنوان دیگری که نشر بوتیمار به تازگی منتشر کرده است مارکسیسم و فلسفه نام دارد. این کتاب نوشته‌ی الکس کالینیکوس با ترجمه‌ی اکبر معصوم بیگی است که در پی کشف چگونگی رابطه‌ی بین مارکسیسم و فلسفه است.

در توضیحات کتاب آمده است: آیا میتوان با مبنا قرار دادن این حکم مشهور مارکس که: فیلسوفان به راه‌های گوناگون فقط جهان را تفسیر می‌کنند؛ نکته اما بر سر تغییر جهان است. قید همه‌گونه فلسفه و نظرورزی را زد و فقط در بند تغییر جهان بود؟ درباره ی رابطه ی مارکسیسم و هگل بسیار خوانده‌ایم و شنیده‌ایم، اما چه رابطه‌ای هست میان مارکسیسم و سنت فلسفه  متفاوتی چون فلسفه‌ی تحلیلی فیلسوفان انگلیسی؟ آیا می‌توان میان این دو سنت فلسفی پلی برقرار ساخت؟ این‌ها و ده‌ها مسئله‌ی اساسی دیگر، پرسش‌هایی است که نویسنده می‌کوشد با زبانی روشن و با طرح درست آن پاسخ‌هایی در خور برایشان بیابد.

مارکسیسم و فلسفه در 356 صفحه با قیمت 26000 تومان عرضه شده است.

راه نظم‌بندی

عنوان آخر این مجموعه کتابی درباره تئوری‌های نگارش متن منظوم با نام " راه نظم بندی" نوشته ی ایرج کابلی است. در انتهای کتاب در یک جمله عنوان شده است: توان نوشتن متن منظوم حق هر فارسی زبانی است.

"راه نظم‌بندی" 278 صفحه است و 21500 تومان قیمت‌گذاری شده است.

کد N1603707

وبگردی