آفتاب
شهنازی مطرح کرد:

نشست فوق‌العاده برای اصلاح اساسنامه

نشست فوق‌العاده برای اصلاح اساسنامه

دبیرکل کمیته ملی المپیک از معرفی نماینده وزارت ورزش طی روزهای آینده برای آغاز رسمی روند اصلاح اساسنامه این کمیته خبر داد و گفت: لازم باشد طی جلسات فوق‌العاده، به این موضوع رسیدگی می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، اعضای هیأت اجرایی کمیته ملی المپیک در نشست امروز (شنبه) خود موضوعات مختلفی را مورد بحث قرار دادند که یکی از مهم‌ترین آنها مربوط به اساسنامه این کمیته و روند اصلاح آن بود.

شاهرخ شهنازی دبیرکل کمیته ملی المپیک پس از پایان این نشست در رابطه با تصمیمات اتخاذ شده در مورد این دستورجلسه گفت: کمیته ملی المپیک قصد دارد روند اصلاح اساسنامه را با حضور نماینده‌ای از وزارت ورزش پیگیری کند تا این کار در هماهنگی کامل با این وزارتخانه و بدون هیچ مشکلی به سرانجام برسد. بر همین اساس درخواست داده‌ایم تا وزارت ورزش نماینده خود را به ما معرفی کند. ظرف چند روز آینده نماینده معرفی خواهد شد و بعد از آن، ورود جدی به بحث اصلاح اساسنامه خواهیم داشت.

وی در این رابطه ادامه داد: در صورت لزوم جلسات فوق‌العاده‌ای برای اصلاح اساسنامه برگزار خواهیم کرد تا هر چه زودتر این موضوع را به سرانجام برسانیم. البته کمیته ملی المپیک از این جهت و برای اتمام هر چه زودتر روند اصلاح اساسنامه، تحت فشار نیست اما تأکید خود ما بر این است که موضوع ادامه‌دار نشود و زودتر در مورد آن به نتیجه برسیم.

شهنازی در ادامه و در پاسخ به پرسشی که در رابطه با شرایط فدراسیون تیراندازی و ملغی اعلام شدن انتخابات این فدراسیون مطرح شد، گفت: کمیته ملی المپیک سعی خواهد داشت در این رابطه به عنوان یک پل ارتباطی و به گونه‌ای عمل کند که مشکلی ایجاد نشود. طبق اعلام‌های صورت گرفته، قرار است وزارت ورزش و دیوان عدالت در این زمینه نشست‌هایی داشته باشند تا تصمیم نهایی اتخاذ شود. کمیته ملی المپیک در جریان نتیجه این نشست‌ها قرار خواهد گرفت و بر اساس آن به گونه‌ای عمل خواهد کرد که تیراندازی ایران دچار مشکل نشود. قطعاً در این زمینه ضمن رعایت قوانین داخلی، باید قوانین بین‌المللی نیز لحاظ شود؛ در هر صورت در تعامل کامل با وزارت ورزش، منتظر اعلام نتیجه هستیم.

درک باورمن سرمربی مستعفی تیم ملی بسکتبال و بند قرارداد وی مبنی بر اینکه او می‌تواند به صورت یکطرفه قراردادش را فسخ کند، موضوع مورد پرسش دیگر از دبیرکل کمیته ملی المپیک بود، وی در این رابطه گفت: وزارت ورزش، کمیته‌ای برای نظارت بر استخدام مربیان خارجی دارد. قرارداد این مربی اگر در این کمیته منعقد شده، باید همان جا هم مورد بحث قرار بگیرد. کمیته ملی المپیک هیچ دخالتی در بحث استخدام مربیان خارجی برای بسکتبال و دیگر رشته‌ها نداشته است چون از نظر ما مرجع اصلی و تصمیم‌گیرنده، خود فدراسیون است. کمیته فقط زمانی ورود پیدا می‌کند که مشکلی پیش آمده باشد و نیاز به همکاری احساس شود. ما در کمیته ملی المپیک هیچ ورودی به قرارداد باورمن نداشتیم و بنابراین این موضوع را نه تائید می‌کنم و نه تکذیب.

شهنازی در پاسخ به پرسش دیگری که در رابطه با مجمع انتخاباتی این کمیته مطرح شد، خاطرنشان کرد: بهمن ماه سال آینده یعنی درست در پایان چهار سال کاری، مجمع انتخاباتی را برگزار خواهیم کرد.

وی همچنین در رابطه با بحث مدیران دوتابعیتی ورزش و اینکه آیا این قانون در کمیته اجرا می‌شود یا خیر؟ تصریح کرد: باید به تمام نهادها و کمیته ملی المپیک به عنوان یک سازمان تخصصی اعلام شود که مشخصاً منظور از دوتابعیتی چیست، افرادی که اقامت یک کشور دیگر را هم دارند، افرادی که دو پاسپورت دارند و ... باید در این زمینه به صورت رسمی به ما ابلاغ شود و مشخص شود که تعریف دوتابعیتی از نظر قانونی چیست. در این صورت صد درصد ما تابع قانون بوده و آن را اجرا خواهیم کرد؛ خود من هم نصف یک پاسپورت را به زور دارم چه برسد به دو پاسپورت.

شهنازی در ادامه این گفتگو و در رابطه با بحث خزانه‌داری این کمیته و اینکه هنوز اسناد و چک‌ها توسط محمدعلی شجاعی امضا می‌شود، خاطرنشان کرد: بعد از معرفی سرپرست خزانه‌داری، یک روند ۴۰-۳۰ روزه طول می‌کشد تا امضای وی به رسمیت شناخته شده و عملاً او بتواند حق امضا بگیرد. این یک امر طبیعی است که در مورد دیگر خزانه‌دارها نیز طی شد. بر همین اساس تا به امروز که هنوز روند مربوط به رسول خادم برای تائیدیه امضای وی به سرانجام نرسیده، همچنان مسئولیت امضا با محمدعلی شجاعی است. باید از وی تشکر کنیم که با وجود استعفا و برای اینکه کار کمیته به مشکل برنخورد، همچنان با ما همکاری دارد.

دبیرکل کمیته ملی المپیک خودارزیابی این کمیته را یکی دیگر از محورهای نشست امروز هیأت اجرایی عنوان کرد و گفت: کمیته بین‌المللی المپیک طی نامه‌ای و با مطرح کردن سؤالاتی، از کمیته ملی المپیک ایران و دیگر کشورها خواسته تا خودارزیابی داشته باشند؛ این کار در راستای رسیدگی به مدیریت مطلوب کمیته ملی المپیک کشورهای مختلف انجام می‌شود و بر همین اساس آن را در دستور کار نشست امروز قرار دادیم.

کد N1603637

وبگردی