آفتاب

اعلام آمادگی ترامپ برای همکاری با روسیه و چین

اعلام آمادگی ترامپ برای همکاری با روسیه و چین

رئیس جمهوری منتخب آمریکا گفته حاضر است که در صورت آمادگی روسیه و چین با آنها همکاری کند.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، این در حالی است که کمیته اطلاعاتی مجلس سنای آمریکا خبر از آغاز تحقیقاتی داده که شامل رسیدگی به اتهام تماس‌های پنهانی روسیه و ستاد انتخاباتی «دونالد ترامپ» نیز می‌شود.

ترامپ در مصاحبه با روزنامه وال استریت ژورنال گفته است که تحریم‌های اخیر دولت باراک اوباما علیه روسیه که به اتهام مداخله مسکو در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا وضع شد، «حداقل برای یک مدت» پابرجا باقی خواهد ماند ولی احتمال دارد که در آینده لغو شود.

او همچنین گفته است که سیاست «چین واحد» آمریکا که در چهار دهه گذشته تایوان را بخشی از قلمروی چین محسوب کرده است، قابل مذاکره است. پکن به شدت به یک چنین اظهاراتی حساس است.

دونالد ترامپ گفته است که اگر روسیه به آمریکا برای مبارزه با گروه‌های افراطی و در حوزه‌های دیگر کمک کند، احتمال لغو تحریم‌ها علیه مسکو وجود دارد.

وی گفت: «اگر ما با هم دیگر کنار بیائیم و روسیه واقعا به ما کمک کند، چرا دیگر به تحریم نیاز باشد وقتی که طرف مقابل واقعا کارهای عالی انجام می‌دهد؟»

ترامپ ابراز امیدواری کرد که بین او و «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه، نشستی برگزار شود.

رئیس جمهوری‌خواه کمیته اطلاعاتی مجلس سنای آمریکا و معاون دموکراتش اعلام کرده‌اند که درباره اتهام ارتباطات پنهانی دونالد ترامپ و برخی دستیارانش با دولت روسیه تحقیق می کنند.

 

 

کد N1603488

وبگردی