آفتاب
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس؛

گاهی افراد با رانت سیگار سلامت جامعه را تهدید می کنند

گاهی افراد با رانت سیگار سلامت جامعه را تهدید می کنند

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس؛ معتقد است که گاهی افراد با استفاده از رانت استانداردهای سلامت جامعه را با خطر روبرو می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر حسینعلی شهریاری جمعه شب با حضور در برنامه «نبض» شبکه خبر که این هفته با موضوع پیوست سلامت روی آنتن رفت، گفت: برخی از مسئولین نسبت به این طرح بی توجه هستند بطور مثال مضرات سیگار بر کسی پوشیده نیست اما با کمال تعجب نه تنها تولید آن متوقف نمی شود بلکه واردات آن بدون اخذ مالیات صورت می گیرد.

وی افزود: سلامت اولویت اصلی در قرن ۲۱ است و به همین دلیل در برنامه پنجم توسعه به آن توجه ویژه ای شده بود.

شهریاری گفت: یکی از مشکلات اصلی ما دیدگاه برخی مسئولین است، تولید ماشین های غیر استاندارد سلامت جامعه را به خطر می اندازد و جالب آنکه هر زمان در این زمینه به وزارت صنعت شکایت کردیم که چرا استانداردهای این حوزه ارتقاء نمی دهید، می گفتند که اگر بخواهیم برخورد کنیم جماعتی بیکار می شوند.

وی افزود: گاهی افراد با استفاده از رانت ها استانداردهای سلامت جامعه را با خطر روبرو می کند، از جمله تولید و فروش سیگار که وزرات صنعت جلوی فعالیت آنها را نمی گیرد در حالی که مضرات سیگار بر کسی پوشیده نیست.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: ایران بزرگترین مصرف کننده نوشابه است که مضرات بالایی برای سلامتی دارد، این و موارد دیگر از این قبیل عملا ربطی به محیط زیست ندارد و مستقیما سلامتی جامعه را به خطر می اندازد.

وی افزود: یکی از مشکلات جدی در کشور ما این است که با تغییر دولت ها استراتژی ها هم تغییر می کند و همین امر موجب کند شدن اجرای پروژه ها در کشور شده است.

کد N1603309

وبگردی