آفتاب

رئیس جمهوری رومانی ارتحال آیت الله رفسنجانی را تسلیت گفت

رئیس جمهوری رومانی ارتحال آیت الله رفسنجانی را تسلیت گفت

ایرنا نوشت: رئیس جمهوری رومانی طی پیامی ارتحال حضرت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را به حسن روحانی ریاست جمهوری کشورمان تسلیت گفت.

«کلائوس ورنر یوهانیس» رئیس جمهور رومانی در پی درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی (ره ) پیام تسلیتی را برای «حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران ارسال کرد.

وی در این پیام نوشت:باغم و اندوه از درگذشت آقای اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس جمهور سابق و شخصیت برجسته صحنه سیاسی ایران مطلع شدم. در این لحظات حزناک به نام ملت رومانی و از طرف خود صمیمانه ترین تسلیت را به خانواده دغدار و به همه ملت ایران تقدیم می دارم.

'جناب آقای رئیس جمهور؛ لطفا احترامات فائقه اینجانب را پذیرا باشید.'
سفارت جمهوری اسلامی ایران در رومانی به مناسبت رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی همزمان با نیمه افراشتن پرچم جمهوری اسلامی ایران دفتر یاد بود را در این سفارت برگزار کرد که طی روز های گذشته مقامات رومانی و دیپلمات های خارجی مقیم در بخارست و ایرانیان مقیم با حضور در سفارت ایران و امضای دفتر یادبود به مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی ادای احترام کردند.
همچنین در این رابطه شامگاه پنجشنبه در رومانی با برگزاری مراسم بزرگداشت یار دیرین امام (ره ) و رهبری یاد و خاطره آیت الله هاشمی رفسنجانی (ره ) گرامی داشته شد.

مراسم ترحیم و بزرگداشت یار دیرین امام (ره ) و رهبری و همسنگر دوران مبارزات انقلاب اسلامی حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی (ره ) رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام از سوی سفارت جمهوری اسلامی ایران در رومانی در محل حسینیه توحید بخارست با حضور جمع کثیری از ایرانیان مقیم رومانی برگزار شد.

در این مراسم پس از قرائت قرآن کریم و سوره فاتحه الکتاب و اهدا آن به روح شامخ آیت الله هاشمی رفسنجانی (ره )، «حمید معیر» سفیر جمهوری اسلامی ایران در رومانی طی سخنانی با تاکید برایستادگی و مقاومت آن فقید سعید در راه انقلاب اسلامی گفت: ملت قدرشناس ایران اسلامی هر گز مبارزات آن یار سفر کرده انقلاب را در مقابل طاغوت های زمان و جبهه استکبار در مقاطع مختلف تاریخ نهضت اسلامی به ویژه دفاع مقدس و جنگ تحمیلی و خدمات و مسئولیت های ایشان در صحنه های گوناگون فراموش نخواهند کرد.
همچنین در این مراسم مداحان اهل بیت (ع ) ذکر مصیبت و نوحه سرائی کردند و یاد و خاطره یار دیرین امام راحل و مقام معظم رهبری را گرامی داشتند.

52311

کد N1603029

وبگردی