آفتاب

تسلیت رئیس جمهوری ویتنام به روحانی

تسلیت رئیس جمهوری ویتنام به روحانی

ایرنا نوشت: 'چان دای گوآنگ' رئیس جمهوری ویتنام در پیامی ارتحال آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی را به رئیس جمهوری کشورمان تسلیت گفت.

رئیس جمهوری ویتنام در پیام تسلیت خود به دکتر 'حسن روحانی' رئیس جمهوری اسلامی ایران، بر نقش موثر آیت الله هاشمی رفسنجانی در صلح و ثبات منطقه و جهان تاکید کرد.

'چان دای گوآنگ' در پیام خود از نقش مهم آیت الله هاشمی رفسنجانی در توسعه مناسبات و روابط ایران و ویتنام تجلیل کرد.
مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی سال 1374 در دوران ریاست جمهوری اش از ویتنام دیدن کرد و 'ترونگ تان سانگ' رئیس جمهوری سابق ویتنام نیز اسفند ماه گذشته، گفت: مردم ویتنام هاشمی رفسنجانی را معمار روابط دو کشور می دانند.

وی گفت که مردم ویتنام سفر آقای هاشمی رفسنجانی را فراموش نمی کنند که به عنوان رئیس جمهور به ویتنام آمدند و مسئولین دو کشور در تمام این سال ها، هنوز بر اساس برنامه ها و توافقات این سفر، برنامه ها را دنبال می کنند.

'وو هوم نم' معاون وزیر امور خارجه ویتنام نیز روز سه شنبه با حضور در سفارت کشورمان در هانوی در دفتر یادبودی که به مناسبت ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی گشوده شده بود، نوشت: دولت و مردم ویتنام همواره قدردان نقش مهم ایشان در توسعه روابط دوستانه و همکاری دو کشور ایران و ویتنام هستند.

دیپلمات ها و نمایندگان 45 کشور جهان در هانوی و مقام های ویتنام با امضای این دفتر یادبود با خانواده، دولت و مردم ایران ابراز همدردی کردند.

52311

کد N1602912

وبگردی