آفتاب
قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی:

برنامه ششم توسعه کاهش ۵۰درصدی آسیب های اجتماعی را مدنظر دارد

برنامه ششم توسعه کاهش ۵۰درصدی آسیب های اجتماعی را مدنظر دارد

اراک- قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی گفت: سرعت بخشی به برنامه های پیشگیری از آسیب و کاهش ۵۰درصدی آسیب های اجتماعی از جمله موضوعات مدنظر و مورد تاکید در برنامه ششم توسعه است.

به گزارش خبرنگار مهر، تقی رستم وندی پیش از ظهر پنجشنبه در نشست کارگروه امور اجتماعی و فرهنگی استان مرکزی که با حضور رحمانی فضلی، وزیر کشور در اراک برگزار شد، اظهار داشت: در راستای کاهش آسیب های اجتماعی هدف گذاری از نهاد خانواده، حساس کردن جامعه نسبت به آسیب های اجتماعی، ارتقای فرهنگ عمومی و آگاهی بخشی به جامعه در برنامه ششم توسعه به خوبی مدنظر قرار گرفته است.

قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی افزود: افزایش طلاق، کاهش ازدواج،  بالا رفتن سن ازدواج و پایین آمدن سن اعتیاد به مواد مخدر از جمله خطراتی است که امروز جامعه ما را سخت تحت تاثیر قرار داده است.

وی ادامه داد: کاهش ۵۰درصدی آسیب های اجتماعی تا پایان برنامه ششم توسعه از فرمایشات و تاکیدات مقام معظم رهبری است که باید تلاش کنیم جامه عمل پوشانده شود.

رستم وندی اضافه کرد: در استان مرکزی سرپرست های خانوار تحت حمایت دستگاه های مرتبط افزایش یافته و در شهرستان زرندیه نرخ جرایم ده برابر مرکز استان است که برای زرندیه و شهرستان های با وضعیت مشابه باید بسته های فوق العاده فرهنگی تدارک دیده شود.

قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی خاطرنشان ساخت: خوشبختانه هم اکنون ۱۸ درصد سازمان های مردم نهاد استان مرکزی در حوزه آسیب های احتماعی فعال هستند و در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی و طلاق و ایجاد کانون زندگی پایدار، مجتمع حمایت از آسیب دیدگان اجتماعی در استان مرکزی فعال است.

وی در حوزه جرایم در این استان هم گفت: در استان مرکزی ۳۳درصد زندانیان در رابطه با جرائم مواد مخدر زندانی هستند، ۲۳درصد به علت ارتکاب سرقت و ۱۴درصد نیز زندانیان جرایم علیه اشخاص هستند که در زمینه آمار زندانیان، استان مرکزی رتبه هفدهم را در کشور دارد.

قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی همچنین بی بندباری اخلاقی را از دیگر آسیب های اجتماعی استان مرکزی عنوان کرد و افزود: باید اقدامات فرهنگی موثر در راستای مقابله با معضلات اخلاقی و بی بند و باری در این استان برنامه ریزی و پیاده سازی شود.

کد N1602422

وبگردی