آفتاب

قسم های جلاله وزیر ارشاد در دفاع از دولت

قسم های جلاله وزیر ارشاد در دفاع از دولت

شیراز- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دفاع از عملکردهای دولت در بخش های دیپلماسی خارجی و رفع مشکلات داخلی به قسم های جلاله متوسل شد.

رضا صالحی امیری ظهر پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان فارس با بیان اینکه اتفاقات بعد از فوت آیت الله هاشمی رفسنجانی باید به عنوان یک الگو مد نظر قرارداده شود گفت: اینکه وحدت و همدلی به عنوان یک اولویت برای تمامی بخش های نظام مطرح باشد از سفارش های آیت الله هاشمی رفسنجانی بود که از این به بعد باید الگویی برای همه ما باشد.

وی تاکید کرد: بارها شنیده ام که آیت الله هاشمی رفسنجانی می گفت هیچ کس از لحاظ فکری به من نزدیکتر از آقای روحانی نیست و یقین داشته باشید که راه آیت الله هاشمی رفسنجانی ادامه پیدا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه هاشمی رفسنجانی صداقت را اولویت خود قرار داده بود، تصریح کرد: آنچه که به عنوان یک اولویت برای هاشمی رفسنجانی مطرح بود صداقت در گفتار و پایبندی به عمل بود که در این راستا همواره به عنوان یک الگو مطرح بوده است.

صالحی امیری با بیان اینکه اولویت حفظ نظام و پایبندی به ارزشها همواره مد نظر هاشمی رفسنجانی بود گفت: او کلان نگر و بلندنگر بود و همواره حفظ نظام را به عنوان یک اولویت قرار داده بود و تمام دارایی، آبرو و هویت خود را به پای نظام گذاشت.

وی یادآور شد: آیت الله هاشمی رفسنجانی محور شفقت انقلاب و میانجی گر مردم و حاکمیت بود و همچنین او زبان مردم و مدافع تمام عیار حاکمیت بود.

صالحی امیری با اشاره به اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی اهل گفتگو بود، اظهار داشت: تئوری وحدت گرایی و اجماع سازی از جمله مباحثی بود که آیت الله هاشمی رفسنجانی به عنوان راه تداوم انقلاب می دانست و در این میان با تمامی گروه ها و جریانها گفتگو می کرد و به گونه ای تربیت کننده نسل جدید انقلاب بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنانش با قسم خوردن جلاله در خصوص عملکرد دولت گفت: امروز کشور ما در شرایط بسیار عالی قرار دارد، هر چند که فروش نفت و درآمدهای کشور با سال ۹۰ قابل مقایسه نیست.

وی یادآور شد: امروز منطقه را خون و آتش گرفته اما به لطف حضور دستگاه های نظامی و امنیتی و در کنار آنها دیپلماسی دولت، کشور ما در امنیت کامل قرار دارد.

صالحی امیری گفت: آنچه که دولت به خوبی انجام داد جلوگیری از جنگ بود چرا که دیگر کشورهای دنیا خود را آماده جنگ با ایران کرده بودند که این کار از طریق دیپلماسی انجام شد اما جای تعجب است که چرا برخی می خواهند این خدمات را نادیده بگیرند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: هیچ کس نمی تواند خود را کل نظام و انقلاب بداند اما دلیل تخریب دولت از جانب برخی ها را نمی فهمم.

وی با اشاره به سخنان صالحی نیز گفت: شخص رئیس سازمان انرژی اتمی برای من قسم خورد که امروز نظام در بهترین شرایط بعد از انقلاب قرار دارد و کمترین مشکل را داریم.

صالحی امیری تاکید کرد: بین نظام و دولت نمی شود شکاف انداخت باید همگان بدانند که سپاه بخشی از پیکره نظام است و بقای آن به بقای سرزمین مربوط است، ارتش و دولت نیز بخشی از جامعه و نظام است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: اگر به فکر نظام هستیم باید اختلافات را کنار بگذاریم بخصوص بعد از فوت آیت الله هاشمی رفسنجانی تنها راه نجات انقلاب وفاق، وحدت، برادری و همدلی است.

کد N1602290

وبگردی