آفتاب
سعید مازندرانی در گفتگو با مهر:

طرح تحول نظام سلامت مستند شد/ بررسی تاریخچه دانشگاه علوم پزشکی

طرح تحول نظام سلامت مستند شد/ بررسی تاریخچه دانشگاه علوم پزشکی

سعید مازندرانی مستندساز بیان کرد که در حال ساخت مستندی با عنوان «دستاوردهای طرح تحول نظام سلامت» است.

سعید مازندرانی کارگردان عرصه مستند در گفتگو با خبرنگار مهر درباره فعالیت های اخیر خود گفت: به تازگی به پیشنهاد وزارت بهداشت در حال تهیه مستندی با نام موقت «دستاوردهای طرح تحول نظام سلامت» درباره طرح تحول نظام سلامت و اقداماتی که وزارت بهداشت درباره این موضوع انجام داده است، هستیم. به همین منظور ما سفری به سیستان و بلوچستان و یزد داشتیم و درباره کپرنشینان آن مناطق تصاویری تهیه کردیم. البته ما در پی ساخت این مستند به صورت تبلیغی نیستیم، در واقع می خواهیم به صورت غیر مستقیم به خدمات وزارت بهداشت بپردازیم.

وی افزود: در همین راستا ما سفری نیز به ماکو در استان آذربایجان غربی داشتیم و به مناطق محروم آن هم سر زده ایم، می توانم بگویم که این اثر یک مجموعه ۲۰ قسمتی ۲۰ دقیقه ای است که در هر قسمت از آن موضوعات مختلفی به تصویر کشیده می شود و در حال حاضر حدود ۳ قسمت از آن آماده شده است و باید تا پایان فروردین ماه تمام کارهای آن را به پایان برسانیم.

این کارگردان در ادامه با اشاره به اثر دیگرش با عنوان «دانشگاه ایران به روایت تاریخ» بیان کرد: حدود ۲ سال است که به سفارش دانشگاه علوم پزشکی تهران مشغول ساخت مستندی ۵۰ دقیقه ای درباره تاریخچه این دانشگاه هستیم، البته باید بگویم که فیلمبرداری این اثر در ۶۰ روز به پایان رسید و ما مشغول تدوین آن هستیم.

مازندرانی اظهار کرد: ما در این اثر به تحلیل تاریخی این دانشگاه پرداخته ایم و با برخی از اساتید قدیمی آن صحبت و از تصاویر و عکس های قدیمی این دانشگاه و استادهای آن هم استفاده کرده ایم.

وی گفت: ما در ادامه بررسی تاریخچه دانشگاه ها به سابقه دانشکده داروسازی دانشگاه تهران هم پرداختیم و با استادها و قدیمی های این دانشگاه هم صحبت کردیم، در حال حاضر نیز حدود ۴۰ درصد از فیلمبرداری این مستند که هنوز نامی برای آن انتخاب نکرده ایم به پایان رسیده است.

مازندرانی در پایان با اشاره به اثر دیگرش با عنوان «قصه هایی به رنگ نور» اظهار کرد: این مجموعه ۵ قسمتی ۲۰ دقیقه ای درباره معرفی خدماتی به نام «نورآوران سلامت» است که تاکنون ۴ قسمت از آن از شبکه مستند پخش شده و ۱ قسمت از آن باقی مانده است، «نورآوران سلامت» در واقع یک مجموعه پزشکی هستند که در مناطق محروم مستقر می شوند و به مردم خدمات چشم پزشکی و دندانپزشکی ارایه می دهند.

کد N1602087

وبگردی