آفتاب

بانوی هنرمند ۵۰ اثر ارزشمند هنری را وقف دانشگاه تهران کرد

بانوی هنرمند ۵۰ اثر ارزشمند هنری را وقف دانشگاه تهران کرد

هنرمند و واقف نیک‌اندیش، آثار هنری خود را به دانشگاه تهران اهدا و وقف این دانشگاه کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در نشستی با حضور محمود نیلی احمدآبادی، رییس دانشگاه تهران، مجید سرسنگی، معاون فرهنگی و علی محقر، معاون دانشگاه و رییس سازمان توسعه سرمایه‌گذاری برگزار شد، خانم ماه‌منیر کامکار شاهرودی، آثار هنری خود را وقف دانشگاه تهران کرد.

این هنرمند و واقف خیراندیش، ضمن معرفی آثار و سبک هنری خود، دانشگاه تهران را به‌عنوان امین برای حفظ این آثار دانست و ۵۰ اثر ارزشمند و فاخر خود را وقف دانشگاه تهران کرد.

محمود نیلی احمدآبادی، با اشاره به اینکه سابقه دانشگاه تهران، نشان‌دهنده این است که مطابق نظر و خواست واقفین عمل کرده، گفت: «ما در گذشته سازمانی تحت عنوان وقف در دانشگاه تهران نداشتیم، در حال حاضر چنین سازمانی تأسیس شده و به لحاظ شرعی، اخلاقی و حقوقی در صدد این است که در راستای نیت واقفین عمل نماید».

وی با اعلام این مطلب که این آثار هنری ارزشمند در باغ‌موزه نگارستان دانشگاه به نمایش گذاشته خواهد شد، افزود: «این کار سبب می‌شود تا این آثار هنری درخشان، بیشتر دیده شوند و این به نوعی فرهنگ‌سازی و اشاعه فرهنگ و هنر و کمکی به دانشجویان است تا در این سبک فعالیت نمایند و هم‌چنین موجب ترویج این سبک از هنر در دانشگاه تهران خواهد شد».

مجید سرسنگی، معاون فرهنگی دانشگاه تهران نیز، با اشاره به نمایش گذاشتن این آثار در باغ‌موزه نگارستان دانشگاه گفت: «زمان رونمایی رسمی از این آثار اعلام خواهد شد و این آثار هنری فاخر، به‌صورت دایم در باغ‌موزه نگارستان دانشگاه، به نمایش گذاشته می‌شود».

معاون فرهنگی دانشگاه، نمایش این آثار را کمکی به شکوفایی هنری باغ‌موزه نگارستان دانست و افزود: «بنا به مناسبت، کارگاه‌های آموزشی درباره توضیح اشکال هندسی و سبک این هنرمند برگزار خواهد شد».

آثار وقف‌شده، شامل تابلوهای نقاشی و آیینه‌کاری است و به دلیل سبک خاص آن که نوعی از انتزاع هندسی است، ترکیبی از طرح‌های سنتی اسلامی و مدرن به شمار می‌رود. هم‌چنین ترکیب نقاشی‌های پشت‌شیشه‌ای سنتی، آینه‌کاری و اصول هندسه اسلامی توانسته با یک درک مدرن هنری، به این آثار امتیاز ویژه‌ای ببخشد.

کد N1601401

وبگردی