آفتاب
در گفتگو با مهر عنوان شد؛

هنرمند معرق‌کار به کما رفت/ ناتوانی در تأمین هزینه‌های درمان

هنرمند معرق‌کار به کما رفت/ ناتوانی در تأمین هزینه‌های درمان

نادر نصیری، استاد معرق به کما رفته و به‌رغم توصیه پزشکان معالج برای اعزام او به آلمان خانواده‌اش ناتوان از تأمین هزینه‌های درمان هستند.

شکوه مرزبان، از شاگردان نادر نصیری هنرمند پیشکسوت معرق‌کاری در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اعلام این خبر گفت: از چند ماه پیش تاکنون، به خاطر یک اختلال مغزی مشکلاتی برای استاد نصیری پیش آمد. برای مثال، پایش را بر زمین می‌کشید و راه رفتنش با مشکل روبه‌رو شد. به همین خاطر به پزشک مراجعه کرد اما علت اصلی را تشخیص ندادند و هر روز حال او بدتر شد.

مرزبان در ادامه گفت: پس از مدتی نادر نصیری را به تهران آوردیم تا شاید علت اصلی تشخیص داده شود اما به خاطر مسایل و مشکلات مالی نتوانستیم به بیمارستان خصوصی مراجعه کنیم. هنوز هم تشخیص داده نشده که اختلال مغزی چیست و چه چیز باعث کندی در حرکات او شده است. البته پزشک معالج او گفته که استاد باید برای درمان قطعی خود به آلمان برود اما شرایط مالی این امکان را به او نمی دهد. ما تنها توانسته ایم آزمایش های پزشکی را به این کشور ارسال کنیم که جواب آن هنوز اعلام نشده است.

وی گفت: از ۲۰ دی ماه نادر نصیری به کما رفته و سطح آگاهی او به ۷ رسیده است. در حالی که همه دارایی او حقوق اندکی است که از بابت تدریس در دانشگاه دریافت می‌کند و بیمه او هم بیمه سلامت است و بیمه تکمیلی ندارد.

شاگرد استاد نصیری در پایان گفت: خانواده نادر نصیری به موسسه حمایت از هنرمندان پیشکسوت هم مراجعه کرده‌اند اما چون سن او ۵۸ سال است و به ۶۰ نرسیده، مشمول حمایت‌های مالی این موسسه نمی‌شود و انتظار می‌رود معاونت صنایع دستی کشور از این استاد معرق پشتیبانی و هزینه‌های درمان او را فراهم کند یا سراغی از او بگیرند و جویای حالش شوند.

کد N1601322

وبگردی