آفتاب
رئیس هیأت داوری استصناء در گفت‌و‌گو با ایلنا مطرح کرد:

ابتکار عمل هاشمی در جذب سرمایه‌گذاری خارجی و توسعه صنعت نفت

ابتکار عمل هاشمی در جذب سرمایه‌گذاری خارجی و توسعه صنعت نفت

پدیدار گفت: هاشمی رفسنجانی از طریق مشارکت و حضور خارجی‌ها در امر سرمایه گذاری و مشارکت در توسعه صنعت نفت و افتتاح اعتبارات اسنادی یوزانس و یا مدت دار باعث رونق بخشیدن به توسعه صنعت نفت شد.

رضا پدیدار، رئیس هیأت داوری انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در ارزیابی وضعیت صنعت نفت در زمان هاشمی رفسنجانی گفت: یکی از شواهدی که می‌توانیم در جهت فعال سازی صنعت نفت و رسیدن به ضریبی از توسعه عنوان کنیم اینکه در شرایطی که اقتصاد کشور هنوز در برنامه اول و دوم توسعه رشد نکرده بود و محدودیت مالی بر کشور حاکم بود ایشان با ابتکار عمل اقدام به فعالسازی پروژه‌ها کرد.

وی افزود: هاشمی از طریق مشارکت و حضور خارجی‌ها در امر سرمایه گذاری و مشارکت در توسعه صنعت نفت و افتتاح اعتبارات اسنادی یوزانس و یا مدت دار باعث رونق بخشیدن به توسعه صنعت نفت شد.

پدیدار تصریح کرد: ما در برهه‌ای به شرکت‌های بزرگ پیمانکاری خارجی و مشارکت مشاورین خارجی نیاز داشتیم و با توجه به وقفه جنگ در صنعت نفت و گاز کشور نه تنها توسعه نداشتیم بلکه تخریب هم داشتیم، لذا در زمان هاشمی بازسازی خرابی‌های ناشی از جنگ و عدم توسعه یافتگی با جدیت پیگیری شد.

وی اظهار داشت: در آن زمان حرکت توسعه گونه آغاز شد و با توجه به محددویت‌های مالی شرکت‌های خارجی منابع مالی آورده وهمچنین برای خارجی‌ها با توجه به کاری که می‌کردند باید ما اعتبار اسنادی بصورت یوزانس و مدت دار باز می‌کردیم که این مقوله ابتکار عمل خوبی بود که دولت هاشمی رفسنجانی درجریان توسعه نظام، پولی، مالی و بانکی توانست انجام دهند و نگذاشت صنعت دچار وقفه شود.

رئیس هیأت داوری انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت بهره برداری از‌های اولیه پارس جنوبی و بهره برداری از فاز یک و ۲ همچنین توسعه فازهای ۲و ۳ را از اقدامات دولت سازندگی در عسلویه عنوان کرد.

 

کد N1601260

وبگردی