آفتاب
مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران:

کارگاه های آموزشی «بهشت» ویژه زوج های جوان شهر تهران برپا می شود

کارگاه های آموزشی «بهشت» ویژه زوج های جوان شهر تهران برپا می شود

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران از اجرای کارگاه های آموزشی "بهشت" ویژه زوج های جوان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، الهه عطائی، با اعلام این خبر گفت: بررسی ها نشان می دهد بحرانی ترین سن پایداری ازدواج در ۵ سال اول زندگی مشترک به شمار می رود. بنابراین مناسب است برنامه ریزی برای تحکیم بنیان خانواده از همان ابتدای شکل گیری خانواده صورت گیرد که اداره کل امور بانوان در این خصوص به طراحی و اجرای کارگاه‏های آموزشی " بهشت" اقدام نموده است.

وی افزود: این اداره کل در نظر دارد حین برگزاری کارگاه های مذکور، میزان مشارکت، نیازهای مخاطبان و مشکلات زوج های جوان را نیز احصاء کند تا در  برنامه ریزی های آینده برای گروه مخاطب زوج های جوان و پیش بینی برنامه های گسترده تر، با مطالعات دقیق تر و کاربردی تر اقدام کند.

عطائی در ادامه با اشاره به اینکه این کارگاه ها با رویکرد آموزش و توانمندسازی زوج های جوانی که در ۵ سال اول زندگی مشترک هستند، طراحی شده است؛ گفت: یکی از عوامل مهم طلاق، ضعف زوجین در زمینه مهارت‏های همسرداری، روابط زناشویی، حل تعارضات و مدیریت زندگی خانوادگی و نیز فقدان و یا ضعف در زمینه اصول و اهداف زندگی مشترک و خانوادگی است که اگر در سال های اول ازدواج، آموزش‏ها و مهارت‏های لازم برای زندگی مشترک را کسب کنند، می‏توان پیش‏بینی کرد که بسیاری از عوامل طلاق، کنترل شده و یا به حداقل برسد.

وی در ادامه گفت: مرحله اول این طرح از نیمه دوم آذرماه در سطح مناطق ۱۷ و ۲ بصورت پایلوت آغاز  و با استقبال خوبی در این مناطق مواجه شد، فرایند برنامه به گونه ای است که از زوج های جوان که در طرح ثبت نام نموده‏اند، مصاحبه و تست رضایت از زندگی مشترک گرفته می شود و نیازهای آموزشی و مشاوره ای مخاطبین، احصاء می‏شود و بر اساس آن زوج ها ضمن شرکت در کارگاه های آموزشی در جلسات مشاوره های گروهی و فردی نیز شرکت می‏کنند و در پایان از برنامه های گردشگری آموزشی نیز بهره مند می شوند.

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران افزود: کارگاه های آموزشی طرح بهشت با موضوعات نشاط و صمیمیت پس از ازدواج، شخصیت شناسی هیجان و تعهد، مهارت های گفتگو، بهداشت زناشویی، برگزار می شود.

عطائی خاطرنشان کرد: با توجه به استقبال این طرح در مناطق ۱۷ و ۲ شهر تهران، اجرای گسترده این طرح را در سطح شهر تهران را در دست برنامه ریزی داریم.

کد N1600793

وبگردی