آفتاب

مذاکرات صلح قبرس در ژنو از سر گرفته شد

مذاکرات صلح قبرس در ژنو از سر گرفته شد

مهر نوشت: دور جدید مذاکرات قبرس با موضوع اشتراک قدرت، تملک و مسائل اداری در مقر سازمان ملل متحد در ژنو سوئیس آغاز شد.

به گزارش آناتولی، دور جدید مذاکرات قبرس با حضور «مصطفی آکینجی»، رئیس جمهور قبرس ترک نشین شمالی و «نیکوس آناستاسیادیس»، رهبر بخش یونانی نشین این جزیره و با شرکت «مایکل مولر»، مدیر کل دفتر سازمان ملل متحد در ژنو و «اسپن بارت ایده»، مشاور ویژه دبیر کل این سازمان در ژنو سوئیس آغاز به کار کرد.

در این مذاکرات سه روزه آکینجی و آناستاسیادیس در وهله اول مسئله اشتراک قدرت، تملک (ترسیم مجدد مرزها) و مسائل اداری را مورد ارزیابی قرار خواهند داد. در رابطه با نحوه برقراری امنیت و ماهیت ضمانت‌ها نیز تبادل نظر خواهد شد.

هر دو طرف قرار است تا ۱۱ ژانویه نقشه قلمروهای خود را ارئه دهند. در ادامه نیز یک کنفرانس بین المللی با حضور ترکیه، یونان و انگلیس به عنوان کشورهای ضامن برگزار خواهد شد. در صورت نیاز اعضای شورای امنیت و برخی نمایندگان طرف های ذی ربط نیز در این کنفرانس شرکت خواهند کرد.

آکینجی و آناستاسیادیس در نوامبر سال گذشته نیز پس از پایان بی نتیجه مذاکرات قبرس در مونت پلرین فرانسه، یکم دسامبر در این جزیره گرد هم آمده و تصمیم بر ادامه مذاکرات و برگزاری یک کنفرانس بین المللی در پس آن در ماه ژانویه را گرفتند.

52311

کد N1600191

وبگردی