آفتاب
معاون وزیر بهداشت خبر داد؛

تشکیل کمیته ملی پیشگیری از سوختگی در هر فصل

تشکیل کمیته ملی پیشگیری از سوختگی در هر فصل

معاون اجتماعی وزارت بهداشت، از تشکیل کمیته ملی پیگشیری از سوختگی در هر فصل سال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، چهارمین نشست کمیته ملی پیشگیری از سوختگی روز گذشته با حضور وزیر و جمعی از معاونین و مسئولان وزارت بهداشت، شهرداری و شورای اسلامی شهر تهران، انجمن حمایت از بیماران سوخته(ققنوس) و دیگر سازمان ها در محل ستاد وزارت بهداشت برگزار شد.

دکتر سید محمد هادی ایازی معاون اجتماعی وزارت بهداشت در ابتدا به ارائه گزارشی از وضعیت تصمیمات اولین جلسه بیماران سوختگی در دی ماه ۹۴ پرداخت و گفت: کمیته ملی پیشگیری از سوختگی نیز هر فصل یکبار با حضور نمایندگان سایر دستگاه های اجرایی برگزار می شود.

وی ضمن تاکید بر لزوم مشارکت بین بخشی دستگاه های اجرایی برای پیشگیری از سوختگی، افزود: به عنوان نمونه شهرداری تهران با بهره گیری از فضای شهری و یا وجود سراهای محله و خانه های سلامت می تواند نقش مهمی در پیشگیری و کنترل از سوختگی ایفا کند.

دکتر محمد جواد فاطمی رئیس هیئت مدیره انجمن حمایت از بیماران سوخته(ققنوس)، به ارائه گزارشی از برنامه های انجمن ققنوس در حوزه های پیشگیری، درمان، توانبخشی و روابط عمومی و اطلاع رسانی پرداخت و انتظارات این انجمن از وزارت بهداشت را بیان کرد.

در ادامه، نمایندگان شهرداری تهران، قوه قضائیه و وزارت آموزش و پرورش نیز به ارائه گزارش از توانمندی های سازمان خود و اقدامات انجام شده پرداختند.

بنابراین گزارش یکی از مهمترین موضوعات مطرح شده در این جلسه، لزوم اقدامات پیشگیرانه برای چهارشنبه آخر سال بود که بنا شد شهرداری تهران، بیلبوردها و فضاهای شهری را برای این امر اختصاص دهد و در صورت امکان فضاهایی پیش بینی شود که مردم بجای استفاده از مواد منفجره از مواد نورافشان استفاده کنند.

کد N1599895

وبگردی