آفتاب

استاندار سمنان: رحلت آیت الله هاشمی برای مردم سنگین و جانسوز است

استاندار سمنان: رحلت آیت الله هاشمی برای مردم سنگین و جانسوز است

سمنان- ایرنا- استاندار سمنان با بیان اینکه رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی برای مردم سنگین و جانسوز است، گفت: ارتحال این مرد بزرگ، دل مردم شریف و همه آزادی‌خواهان را به درد آورد.

محمدرضا خباز روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا، با تسلیت رحلت جانسور آیت الله هاشمی رفسنجانی افزود: یار دیرین امام(ره) به امام راحل پیوست و مصیبت از دست دادن این سنگ صبور انقلاب اسلامی برای اقشار مردم سوزناک است.
وی ادامه داد: ایشان مجاهدی بزرگ و یار دیرینه امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی بود که در دوران عمر مبارک‌شان مجاهدت های جانانه ای برای آرمان های انقلاب اسلامی انجام داد.
خباز با اشاره به خصلت های اخلاقی و رفتاری آیت الله هاشمی در دوران مبارزه و پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، اضافه کرد: صبر آیت الله هاشمی یکی از ویژگی های اخلاقی ایشان در زمان حیات‌شان بود که بسیاری از مشکلات کشور و توطئه های دشمنان، با این ویژگی ایشان خنثی می‌شد.
استاندار سمنان گفت: آیت الله هاشمی تا آخرین لحظه عمر مبارک‌شان، مردم و مسوولان را به تبعیت از آرمان های انقلاب اسلامی و ولایت فقیه دعوت می کرد و در سخنرانی که چند سال پیش در بین دانشجویان داشت، با فروتنی و تواضع اعلام کرد که من عاشق آقای خامنه ای هستم.
خباز ادامه داد: بعد از شهادت شهید آیت الله بهشتی، بسیاری از دشمنان نظام درصدد تفرقه و کارشکنی در نظام جمهوری اسلامی بودند، اما بعد از آن واقعه دلخراش، وحدت مردم دوچندان شد و امروز نیز با ارتحال ملکوتی آیت الله هاشمی وحدت مردم و مسوولان باید بیشتر از دوران حیات ایشان باشد.
وی تصریح کرد: در چند سال گذشته، افراد نامعقول و جاهل به این شخصیت وارسته نظام جمهوری اسلامی ایران توهین کردند، اما ایشان با خویشتن‌داری و بزرگواری، به این اهانت ها توجهی نمی‌کرد.
وی خاطرنشان کرد: با وجود نابخردی و رفتارهای غیرعقلانی بسیاری در برابر این پیر فرزانه انقلاب اسلامی، آیت الله هاشمی با تواضع و بدون توجه به این کارشکنی‌ها، همواره مسوولان و ملت را به وحدت دعوت می کرد.
استاندار سمنان افزود: در این روزهایی که آیت الله هاشمی دیگر در بین ما نیست، باید افرادی که به این شخصیت بزرگ و وارسته انقلاب توهین کردند توبه کنند و یقین داشته باشند توبه این افراد جاهل در برابر عظمت خداوند کریم قابل پذیرش است.
آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام و از پیشگامان انقلاب اسلامی، یکشنبه شب به دلیل عارضه قلبی در بیمارستان شهدای تجریش تهران در 82 سالگی به دیدار حق شتافت.
آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی یار دیرین امام(ره) و رهبری در سوم شهریور سال 1313 در رفسنجان چشم به جهان گشود و سال‌ها مبارزه با رژیم شاهنشاهی، فعالیت تعیین کننده در دوران انقلاب اسلامی، عضویت در شورای انقلاب، موسس جامعه روحانیت مبارز، ریاست شورای عالی دفاع و فرماندهی کل قوا در دفاع مقدس با حکم امام(ره)، ریاست سه دوره مجلس شورای اسلامی و چهارمین رییس جمهور اسلامی ایران در دو دوره پیاپی بین سال‌های 1368 تا 1376 را در کارنامه خود داشت و به عنوان یکی از پرنفوذترین شخصیت‌های سیاسی جمهوری اسلامی شناخته می‌شد.
7339/6103
خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
کد N1599548

وبگردی