آفتاب

اعتصاب کارکنان مترو لندن آغاز شد

اعتصاب کارکنان مترو لندن آغاز شد

کارکنان شبکه مترو لندن و عضو دو اتحادیه بزرگ کارگری انگلیس پس از شکست مذاکرات با کارفرمایان خود، از عصر روز یکشنبه (19 دی ماه) اعتصاب فلج‌کننده ای را شروع کردند

به گزارش ایلنا، کارکنان شبکه مترو لندن و عضو دو اتحادیه بزرگ کارگری انگلیس پس از شکست مذاکرات با کارفرمایان خود، از عصر روز یکشنبه (19 دی ماه) اعتصاب فلج‌کننده ای را شروع کردند.

بر این اساس، کارکنان شبکه مترو لندن و عضو دو اتحادیه کارکنان «شبکه ریلی، دریایی و حمل‌ونقل (RMT)» و انجمن «کارکنان حقوق‌بگیر حمل‌ونقل (TSSA)» پس از شکست مذاکرات روز شنبه، از ساعت 6 بعد از ظهر روز یکشنبه به مدت 24 ساعت دست از کار کشیدند.

 این دو اتحادیه به حذف 900 فرصت شغلی و تعطیل شدن شمار زیادی از گیشه‌های فروش بلیت در ایستگاه‌های مترو شهر لندن معترض هستند.

براساس گزارش‌های منتشر شده در جریان این اعتصاب، فعالیت بیشتر ایستگاه‌های مترو در مرکز لندن متوقف می‌شود.

شرکت حمل‌ونقل لندن (تی اف ال) عصر روز یکشنبه بابیان اینکه خدمات شبکه مترو پایتخت انگلیس با این اعتصاب به شکل جدی مختل خواهد شد، گفت بیش از 150 اتوبوس اضافی برای جابجایی مردم در طی 24 ساعت آینده اختصاص‌ یافته است.

براساس آمارهای منتشر شده، در شبانه‌روز بیش از 3 میلیون نفر از شبکه مترو لندن استفاده می‌کنند.
اعتصاب کارکنان مترو لندن در حال شروع شد که کارکنان راه آهن جنوبی انگلیس (The Southern Railway) نیز قرار است از روز سه شنبه دست از کار بکشند که این نیز باعث بروز اختلال و سرگردانی صدها هزار تن از مسافران انگلیسی در این مسیر خواهد شد.

گفته می شود روزانه بیش از 300 هزار نفر از خدمات این شبکه ریلی استفاده می کنند. 

 

کد N1599541

وبگردی