آفتاب

الاخبار: رحلت فرزند انقلاب، خسارتی برای ایران و خاورمیانه

الاخبار: رحلت فرزند انقلاب، خسارتی برای ایران و خاورمیانه

ایرنا نوشت: روزنامه لبنانی « الاخبار» در واکنش به رحلت آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و یار دیرین امام و رهبری نوشت: رحلت فرزند انقلاب و یک شخصیت سیاسی بلند مرتبه که سال های طولانی در کنار حضرت امام روح الله الخمینی(ره)ایستاد، خسارتی برای ایران وخاورمیانه است.

ازعصر دیروز (یکشنبه) با اعلام رحلت حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی ، این خبر در کانون توجه رسانه های لبنانی مانند المنار ، المیادین، العهد، الجدید ، الجمهوریه ، الاخبار ، النهار و المستقبل از هر گرایش سیاسی و طائفه ای قرار گرفت.

آیت الله هاشمی رفسنجانی یار دیرین امام و رهبری، دیروز در سن 82 سالگی و بعداز سالهای طولانی مجاهدت و مبارزه و تلاش برای ساختن ایران اسلامی ، به دیدار معبود خود شتافت و ملتی را داغدار کرد.
شبکه های تلویزیونی و ماهواره ای لبنانی به پخش گزارش هائی مفصل از زندگی حضرت آیت الله هاشمی و نقش های تاثیر گذار او در بزنگاه های انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران و منطقه و جهان مبادرت کردند.

روزنامه های لبنانی هم که جای خالی « السفیر» امروز بیش از هر زمانی دیگر احساس می شود، به ویژه الاخبار با گزارش های مفصل ، از شخصیت گرانقدر آیت الله هاشمی رفسنجانی و نقش آفرینی های او تمجید کردند و هر کدام از یک منظر به شخصیت و زندگی ایشان پرداخته اند.
«النهار» غرابگر و قدیمی ترین روزنامه لبنانی در گزارشی از آیت الله هاشمی رفسنجانی به عنوان « شخصیت معتدل» یاد کرد و «المستقبل» ارگان حزب جریان المستقبل به ریاست « سعد حریری» که اکنون نخست وزیر لبنان است هم نوشت که « رفسنجانی شخصیت عملگرای نظام ایران درگذشت».

در این میان روزنامه الاخبار که گرایش آن به محور مقاومت نزدیک است، با انتشار چهار گزارش ابعاد زندگی حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی را در عرصه ها و زمان های مختلف و به ویژه نقش های تاثیر گذار ایشان را در ایران و منطقه بررسی کرده است.

الاخبار نوشت: آیت الله هاشمی رفسنجانی نقشی بارز در ترسیم چهره نظام سیاسی ایران به ویژه بعداز انتخابش به عنوان رئیس جمهوری داشت و همواره در دو دوره رهبری حضرت امام خمینی (ره) و حضرت امام خامنه ای مرد دوم ایران بود.

این روزنامه لبنانی با اشاره به بخش هائی از پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی تاکید کرد که آیت الله هاشمی رفسنجانی درترسیم سیاست خارجی ایران و انقلاب اسلامی نقش بزرگی داشته است.

الاخبار در گزارش دیگری تحت عنوان« رفسنجانی ، مردی که به ایران خدمت کرد»، خاطرنشان کرد: رحلت ناگهانی آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی ، یک شخصیت برجسته ، بارز و جدال برانگیز، شوکی جدید بود.

این روزنامه افزود: آیت الله هاشمی رفسنجانی که از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون دارای مسئولیت های زیاد و مختلفی بود، تا آخرین لحظه زندگی خود به ویژه در لحظه های سرنوشت ساز و مهم حیات سیاسی و اقتصادی ایران از تلاش و کوشش دریغ نکرد و آثار ایشان در همه جا دیده می شود.

الاخبار از آیت الله هاشمی رفسنجانی به عنوان « مرد سیاست، یکی از بارزترین نمادهای ایجاد انقلاب اسلامی، یاد کرده و نوشته است که ایشان« مرد همه مراحل» بود وهنگام بازگشت حضرت امام خمینی (ره) به ایران در سال 1979 میلادی و اعلام عصری جدید در خاورمیانه، در کنار ایشان قرار داشت.

5252

کد N1599473

وبگردی