آفتاب

هاشمی با اجتهاد بالای سیاسی، مدیر بحران های بزرگ بود/ رهبری بهترین یار خود را از دست داد/ خطبه های هاشمی باعث عظمت نمازجمعه بود

هاشمی با اجتهاد بالای سیاسی، مدیر بحران های بزرگ بود/ رهبری بهترین یار خود را از دست داد/ خطبه های هاشمی باعث عظمت نمازجمعه بود

عضو ارشد جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با بیان این که رهبری با ارتحال آیت الله هاشمی بهترین یاور خود را از دست داد، گفت: مرحوم آیت الله هاشمی با اجتهاد بالای سیاسی، مدیر بحران های بزرگ بود.

آیت الله شیخ محمدجواد فاضل لنکرانی عضو ارشد جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در قم، با تسلیت ارتحال ملکوتی آیت الله هاشمی رفسنجانی، اظهار داشت: ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی بسیار مایه تأثر و تأسف همه ما، همه ملت ایران، همه دوستداران انقلاب و امت انقلابی، یاران امام و همه دوستداران امام بزرگوارمان و همچنین همه پیروان مقام معظم رهبری شد.

این استاد خارج فقه حوزه علمیه قم، گفت: ما می توانیم آیت الله هاشمی رفسنجانی را از مؤثرترین چهره ها در شکل گیری انقلاب و حکومت نظام جمهوری اسلامی در زمان امام خمینی(ره) بدانیم.

آیت الله فاضل لنکرانی گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی در همه صحنه های مهم و سرنوشت ساز انقلاب اسلامی ایران حضور داشته و بعد از ارتحال امام خمینی(ره) هم در کنار رهبری، یکی از استوانه های بزرگ و ارکان محکم نظام و انقلاب بود.

عضو ارشد جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، گفت: انصاف این است که در تاریخ ایران اگر بخواهیم شخصیت های سرنوشت ساز را نام ببریم، در کنار امام خمینی(ره) و در کنار بزرگانی که در تاریخ ایران سهم بسیار بزرگی داشتند، آیت الله هاشمی رفسنجانی در شمار چنین افرادی است.

آیت الله فاضل لنکرانی در ادامه گفت وگوی خود با خبرنگار ایلنا، اضافه کرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی دارای فکری عمیق، بلند و جامع، در مسائل دینی و سیاسی بود؛ قوت فکر سیاسی، و اجتهاد بالای سیاسی ایشان، کم نظیر بود؛ شخصیتی بود که می توانست بحران های بسیار بزرگ را به خوبی تدبیر کند.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)، خاطرنشان کرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی در دوران دفاع مقدس، همان طوری که فرزندان جبهه و جنگ به یاد دارند، یکی از مؤثرترین شخصیت هایی بود که جنگ را با نظر امام(ره) و با درایت خویش تدبیر می کرد.

آیت الله فاضل لنکرانی تأکید کرد: خطبه های نمازجمعه آیت الله هاشمی رفسنجانی باعث عظمت و اعتبار نمازجمعه تهران بود.

این عضو ارشد جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، گفت: من این حادثه بزرگ را به مقام معظم رهبری که به نظر من، مصیبت در وجود شریف ایشان، از همه ملت ایران سنگین تر است، تسلیت می گویم. حقیقتا مقام معظم رهبری، بهترین یار و یاور خودشان را از دست دادند؛ بنده به ایشان، به حوزه های علمیه، به مراجع معظم تقلید، به همه ملت ایران و همه انقلابیون تسلیت عرض می کنم؛ از خداوند متعال جبران این ضایعه بزرگ را مسئلت می کنم.

کد N1599147

وبگردی