آفتاب
استاندار البرز:

البرز معین کشور برای توسعه روابط ایران و اوکراین شد

البرز معین کشور برای توسعه روابط ایران و اوکراین شد

کرج - ایرنا - استاندار البرز گفت: با برگزاری نمایشگاه اکسپو 2016 با مسئولیت استان البرز و به میزبانی اوکراین گام اول توسعه روابط ایران و اوکراین برداشته شد و البرز به عنوان معین کشور در هماهنگی روابط بین دو کشور قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، سید حمید طهایی در جلسه کارگروه صادرات غیرنفتی استان البرز که عصر یکشنبه در سالن جلسات استانداری برگزار شد، با اشاره به برگزاری نمایشگاه توانمندی های ایران با مسئولیت البرز و به میزبانی اوکراین افزود: البرز به عنوان استان معین کشور در روابط با اکراین منتخب شد.
نمایشگاه توانمندی های استان البرز 5 تا 8 آبان ماه سال جاری در کیف پایتخت اوکراین برگزار شد.
وی ادامه داد: اوکراین بستر بسیار خوبی برای کشت فراسرزمینی دارد چراکه در تمام سال به دلیل روند مطلوب بارندگی ها به آبیاری بی نیاز است.
طهایی گفت: با ایجاد کشت فراسرزمینی از سوی استان البرز در اکراین قیمت تمام شده محصولات کاهش جدی خواهد داشت، از این رو علاوه بر تامین نیاز بازار های داخلی می توان نسبت به صادرات محصولات اقدام کرد.
وی افزود: در برگزاری نمایشگاه دستاوردهای البرز در اوکراین 22 مورد عقد قرارداد محقق شد که درصدی از آنها نیز به مرحله تولید و صادرات رسیده است.
استاندار البرز خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه البرز اولین گام را پس از برجام برای توسعه روابط بین ایران و اوکراین برداشت، بنابراین معین کشور برای هماهنگی روابط با این کشور شد.
وی گفت: بر اساس بررسی های صورت گرفته درصدد ایجاد نمایشگاه دائمی برای معرفی و عرضه محصولات و تولیدات ایران در اوکراین هستیم که امکان خوبی برای تولیدکنندگان داخلی فراهم می شود.
طهایی افزود: اوکراین دانشگاه ها بسیار توانمندی دارد که می توان از توان علمی آنها با تبادل دانشجویان و اساتید بهره برد.
وی اضافه کرد: اوکراین دروازه اروپا برای کشور ما محسوب می شود، همچنین بنا بر اعلام بانک توسعه صادرات مانعی برای مبادلات مالی نیز سر راه وجود ندارد.
استاندار البرز گفت: فرودگاه پیام به عنوان تنها فرودگاه کارگو کشور بر اساس توافق صورت گرفته با استانداران دو استان اوکراین می تواند بخش بزرگی از مبادلات اقتصادی را انجام دهد.
وی افزود: امید است حاصل این نشست رونق اقتصادی برای کشور و به تبع آن استان البرز باشد.
1535/6155خبرنگار:حکیمه کشاورز**انتشار دهنده:داریوش غفاری
کد N1599042

وبگردی