آفتاب

شمخانی: آتش‌بس در سوریه نباید به فرصتی برای بازسازی گروه‌های تروریستی تبدیل شود

شمخانی: آتش‌بس در سوریه نباید به فرصتی برای بازسازی گروه‌های تروریستی تبدیل شود

ایسنا نوشت: نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی که به سوریه سفر کرده است با سرلشکر علی مملوک رییس نهاد امنیت ملی سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد.

علی شمخانی در این دیدار با سرلشکر علی مملوک رییس نهاد امنیت ملی سوریه ضمن تبریک پیروزی‌های ارتش و نیروهای مردمی این کشور در مبارزه با تروریسم بویژه آزاد سازی شهر راهبردی حلب اظهار داشت: پیروزی مردم سلحشورسوریه در جنگ جهانی تروریسم علیه این کشور رخدادی تاریخ‌ساز است.

مقام عالی هماهنگ کننده اقدامات سیاسی،نظامی و امنیتی میان ایران،روسیه و سوریه با اشاره به تداوم مبارزه بی امان علیه تروریسم تکفیری و ضرورت تفکیک میان این جبهه ومعارضه معتقد به فرایندهای سیاسی گفت: آتش‌بس نباید به فرصتی برای بازسازی انسانی،مالی و تجهیزاتی گروه‌های تروریستی برای ادامه جنایت و خونریزی شود.

وی تجربه موفق ایجاد قرارگاه مشترک عملیاتی از سوی ایران،سوریه،روسیه و جبهه مقاومت به منظور تحمیع ظرفیتها برای مقابله موثر با تروریسم را الگویی قابل تعمیم برای سرکوب تروریسم در سایر مناطق عنوان کرد و اظهار داشت: کارکرد موفق این ساختار در مقایسه با ائتلاف‌های تبلیغاتی برخی کشورهای همسایه با طرف‌های غربی شاخص قابل ملاحظه ای برای ارزیابی میزان جدیت کشورهاددر مبارزه با تروریسم است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی افزایش تهدیدات امنیتی پس از شکست‌های اخیر جبهه تروریسم را احتمالی قابل توجه و نیازمنداتخاد تدابیر پیشگیرانه عنوان کرد و اظهار داشت: تجربیات گذشته نشان می‌دهد که تروریست‌ها پس از تحمل شکست‌های میدانی و به منظور افزایش روحیه نیروهای خود، بر ناامن سازی شهرها از طریق انفجار و کشتار مردم بی گناه متمرکز می‌شوند.

وی با اشاره به نقش تعیین کننده جمهوری اسلامی ایران در ایجاد شرایط مناسب برای خروج مسلحین از شهر حلب به منظور کاهش تلفات انسانی و جلوگیری از خونریزی بیشتر افزود: منطق نظامی حکم می کرد که فرایند آزاد سازی حلب با تداوم عملیات میدانی، برای انهدام و یا اسارت باقی مانده مسلحین ادامه می یافت لیکن این فرصت مجدد در اختیار آنان قرار گرفت تا ضمن فاصله گرفتن از جنگ، راه گفت‌وگو و ورود در فرایندهای سیاسی را انتخاب نمایند.

سرلشکر علی مملوک رییس نهاد امنیت ملی سوریه نیز در جریان این ملاقات با ابراز خرسندی از سفر هیئت عالی رتبه امنیتی،سیاسی جمهوری اسلامی ایران به سوریه اظهار داشت: حمایت بیدریغ ایران از مردم سوریه در برابر جنایتکاران تکفیری همواره درحافظه تاریخی مردم این کشور محو نخواهد شد.

وی با تاکید بر اراده راسخ دولت و مردم سوریه برای تداوم مبارزه تا انهدام کامل جبهه تروریسم تکفیری و پایان دادن به تجاوز خارجی اظهار داشت: تمامیت ارضی واستقلال سوریه خط قرمز دولت و مردم این کشور در ورود به هرگونه فرایند سیاسی است.

64214

کد N1599007

وبگردی