آفتاب

سال آینده نیاز تهران به ناوگان حمل و نقل عمومی شدت می‌یابد

سال آینده نیاز تهران به ناوگان حمل و نقل عمومی شدت می‌یابد

ایلنا: رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: با توجه به کاهش دو هزار میلیاردی بودجه شهرداری در سال آینده و نیاز شدید به ناوگان حمل و نقل عمومی مدیریت شهری باید به شکلی این عقب ماندگی ها را با مدیریت صحیح جبران کند.

به گزارش ایلنا، احمد دنیا مالی در سیصد و نوزدهمین جلسه شورا با اشاره به نیاز مبرم شهر تهران به نوسازی و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی گفت: در حال حاضر در ناوگان اتوبوس رانی شهر تهران بالغ بر 6200 اتوبوس وجود دارد که نسبت به تعداد 7100 عددی در 5 سال قبل کاهش محسوسی داشته است.

وی ادامه داد: گرچه در این مدت 600 دستگاه اتوبوس دو کابین از سوی شهرداری به ناوگان تزریق شده اما ما 900 دستگاه نسبت به 5 سال قبل کم داریم حال آنکه نیاز شهر تهران به وسایل حمل و نقل عمومی نیز افزایش یافته است. هر چند زیر ساخت های حمل و نقل عمومی از جمله خطوط بی آر تی نیز افزایش داشته است.

دنیا مالی تصریح کرد: در حال حاضر ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران نیازمند 2 هزار دستگاه اتوبوس است تا از این طریق اتوبوس های فرسوده نیز از چرخه حمل و نقل خارج شوند اما طبق برنامه جامع حمل و نقل ناوگان اتوبوسرانی می بایست دارای 11 هزار دستگاه اتوبوس باشد. این در شرایطی است که تقاضا برای حمل و نقل عمومی بسیار زیاد است.

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل گفت: آنچه ما را نگران می کند حذف مالیات ارزش افزوده از درآمد های نقدی شهرداری در بودجه سال 96 است که موجب کاهش دو هزار میلیارد تومانی بودجه شهرداری خواهد شد.

وی افزود: در سال آینده دو خط مترو به بهره برداری می رسند و با توجه به شرایط تهران و آلودگی هایی که گاه و بیگاه موجب تعطیلی می شود نیاز به حمل و نقل عمومی بسیار شدیدتر داریم لذا می بایست مدیریت شهری با اعمال یک شکل مدیریتی صحیح این عقب ماندگی را جبران کند.

 

 

کد N1598813

وبگردی