آفتاب

10 هزار رقبه در سامانه جامع مدیریت موقوقات ثبت شد

10 هزار رقبه در سامانه جامع مدیریت موقوقات ثبت شد

ایلنا: رییس سازمان اوقاف و امور خیریه از راه اندازی سامانه جامع مدیریت موقوفات و بقاع متبرکه و شناسایی 10 هزار رقبه موقوفات در سطح کشور از طریق این سامانه خبر داد.

به گزارش ایلنا از سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت الاسلام و المسلمین محمدی با اشاره به اینکه یکی از اقدامات موفق این سال های سازمان اوقاف، ایجاد سامانه جامع مدیریت موقوفات و بقاع متبرکه در سراسرکشور براساس برنامه توسعه پنجم کشور است، تصریح کرد: براساس اطلاعات موجود در هیچ یک از کشورهایی که دارای اوقاف هستند ،چنین تجربه ای دیده نمی شود و در دیدار مسئولان اوقاف جمهوری اسلامی ایران با برخی از کشورها آنها خواستار بهره گیری از تجربه راه اندازی این سامانه هستند.

حجت الاسلام محمدی در همین زمینه خواستار تقویت حوزه بین الملل در روابط عمومی در سازمان اوقاف شد و افزود: در این حوزه کارهای بسیاری وجود دارد که بر زمین مانده و باید با جدیت دنبال شود.

رئیس سازمان اوقاف یکی از رویکردهای ضروری در اطلاع رسانی روابط عمومی ها را تبیین مزایا و برکات فرهنگ وقف برشمرد و افزود: هم اکنون در سطح کشور بیش از 133 بیمارستان موقوفه، صدها مدرسه، دانشگاه، حوزه علمیه، مسجد، حسینیه و مراکزدینی وقفی وجوددارد و آحاد مختلف مردم بدون اینکه اطلاع چندانی داشته باشند از این سرمایه عظیم وقف بهره مندند.

وی با تاکید بر اینکه، روابط عمومی ها باید با یک برنامه ریزی مستمر ، جامع و همه جانبه این سرمایه عظیم را به مردم معرفی کنند،‌ یکی دیگر از ویژگی های سنت حسنه وقف را ماندگاری و جاودانگی آن در قیاس با سایر امور خیر و صدقات دانست.

وی تاکید کرد: رویکرد فعلی سازمان اوقاف بازگرداندن وقف به وقفیت و اجرای امینانه نیات واقفان که در مسیر اهل بیت و سیدالشهدا(ع) است.

محمدی گفت: در این راه باید با قاطعیت و البته منطقی و مستدل در عرصه های مختلف رسانه ای از حقوق وقف و موقوفات دفاع کرد.

حجت الاسلام محمدی در ادامه با بیان اینکه روابط عمومی ها باید از کارهای خوب و اقدامات ارزشمند با قاطعیت دفاع کنند و شک و دو دلی به خود راه ندهند تاکید کرد: یکی از کارهای مهم این سالها در سازمان اوقاف قرار گرفتن متن وقف نامه ها در سامانه جامع موقوفات، جمع آوری اسناد وقفی و مکانیزه کردن همه فعل و انفعالات مالی است که باید از طریق رسانه و با زبانی هنرمندانه و همراه با مصداق برای مردم و صاحب نظران و اقشار مختلف تبیین شود.

 

کد N1597898

وبگردی