آفتاب

آیت الله مصابح یزدی: روحانیان با رفتار خود موجب هدایت دیگران شوند

آیت الله مصابح یزدی: روحانیان با رفتار خود موجب هدایت دیگران شوند

مشهد- ایرنا- رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ( ره ) گفت: همه مسلمانان در حد توان نسبت به احکام دین مسئولیت دارند و روحانیان باید طوری رفتار کنند که رفتارشان هم موجب هدایت دیگران شود.

آیت الله محمد تقی مصباح یزدی روز شنبه در مدرسه علمیه عالی نواب مشهد افزود: کسانی که مسوولیت یک امت را بر عهده دارند، حرکاتشان می تواند مسیر ملت را بالا و پایین ببرد چنانکه امام خمینی(ره) با اخلاص و خدا خواهی که داشت توانست به عمق دلها نفوذ کند و یک ملت گوش به حرف او بود.
وی اظهار کرد: اگر روحانیت طوری رفتار کند که مردم نسبت به انقلاب، اسلام و تشیع بد بین شوند جزو افرادی می شویم که آمده اند تا اسلام را خراب کنند.
وی ادامه داد: بعضی افراد ظرفیت این را دارند که در چند فرد دیگر هم تاثیر بگذارند چنانکه استاد بر شاگردان خود و یک پدر بر فرزندان و خانواده اش تاثیر گذار است.
رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی( ره) با بیان اینکه درون هر انسان یک فرعون وجود دارد که می گوید انا ربکم الاعلی افزود: همه انسان ها بالفطره طالب کمال هستند و هیچ کس دوست ندارد ناقص شود و تنزل پیدا کند.
وی با اشاره به اهمیت تزکیه گفت: برای رسیدن به کمال، سعادت و ترقی انسان ها باید در ابتدا خودشان این موضوع را بخواهند همچنان که حضرت موسی(ع) به فرعون گفت: آیا می خواهی رشد کنی؟ و وقتی فرد به رشد خود تمایل داشت باید بداند هدف خداست، راه، راه انبیاء و آنچه نیاز دارد حالت خشیت( خداترسی) است.
مصباح یزدی تاکید کرد: ویژگی انسان همین است که با حرکت خود به عالی ترین درجه ها یا پست ترین آنها سقوط می کند.
7507/ خبرنگار: مصطفی نخعی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
کد N1597814

وبگردی