آفتاب

فرماندار: کمبود آب چالش 10 طرح مهم اقتصاد مقاومتی سمنان است

فرماندار: کمبود آب چالش 10 طرح مهم اقتصاد مقاومتی سمنان است

سمنان- ایرنا- فرماندار سمنان با اشاره به وجود 10 فرصت سرمایه گذاری اقتصاد مقاومتی در بخش صنعت در این شهرستان گفت: چالش اصلی این طرح ها مشکل کمبود آب است.

به گزارش ایرنا، سید عباس دانایی روز شنبه در بیستمین نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان سمنان در سالن یادگار امام (ره) استانداری افزود: شهرستان سمنان دارای ظرفیت های بسیار خوبی برای جذب سرمایه‌گذاران است، اما بحث کمبود آب همواره یکی از چالش های پیش روی این حوزه بوده است.
وی خاطرنشان کرد: در این شهرستان 50 آب انبار وجود دارد که این آب انبارها می تواند موقعیت خوبی برای جذب سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری داشته باشد.
دانایی ادامه داد: اداره کل اوقاف و امور خیریه در شهرستان سمنان 23 طرح آماده واگذاری برای سرمایه گذاری دارد که واگذاری این طرح ها به سرمایه گذاران می تواند باعث توسعه این شهرستان شود.
احداث کشتارگاه صنعتی دام، احداث نیروگاه خورشیدی، ایجاد مرکز بین المللی کویرنوردی، ایجاد قطار شهری سمنان تا شهرک صنعتی، احداث مرکز تخصصی قلب و عروق، احداث واحد تولیدی کاغذ از کربنات و طرح توسعه و بازآفرینی اطراف امام زاده یحیی (ع) شهر سمنان، برخی از فرصت های سرمایه‌گذاری از سوی فرماندار این شهرستان اعلام شد.
فرماندار سمنان با بیان این که تدوین و نشر دفترچه راهنمای سرمایه گذاری برای معرفی ظرفیت های شهرستان سمنان در دست تدوین و تهیه است، ادامه داد: با انتشار این دفترچه، سرمایه‌گذاران در بخش های مختلف، می توانند از ظرفیت های سمنان باخبر شوند و در این شهرستان سرمایه گذاری کنند.
فرماندار دامغان نیز در این نشست گفت: فرآوری و صادرات کانی های فلزی مانند مس، آهن، فیروزه و طلا در جنوب این شهرستان و سنگ های تزیینی در شمال این شهرستان، یک فرصت سرمایه گذاری بسیار مطلوب است.
علی اصغر مجد اضافه کرد: بسیاری از این معادن در گذشته فعال بوده اند، اما در حال حاضر به علت وجود بسیاری از مشکلات متوقف شده اند.
وی، یکی دیگر از فرصت‌های سرمایه گذاری دامغان را ، مجتمع دام‌پروری امیرآباد دامغان برشمرد و افزود: این مجموعه دارای 62 هکتار زمین و تمام زیرساخت های لازم آن فراهم است.
وی گفت: زیرساخت‌های لازم برای بسته‌بندی صادراتی و فرآوری پسته شهرستان دامغان در شهرک صنعتی این شهرستان فراهم است و برای تحقق این امر جذب سرمایه گذار ضروری است.
فرماندار دامغان، احداث مجتمع گردشگری و هتل در اراضی زیر سد شهید شاهچراغی دامغان ، آبرسانی به منطقه کوه‌زر، جمع‌آوری آب‌های سطحی در شهرستان دامغان، احداث بند خاکی و استخر ذخیره آب را از دیگر فرصت های سرمایه گذاری این شهرستان اعلام کرد.
فرماندار سرخه در این نشست گفت: این شهرستان دارای ظرفیت های بسیار خوبی برای جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی است.
علی محمد مویدی زاده افزود: وجود معادن مس در جنوب سرخه، معدن کربنات سدیم، پایین بودن قیمت زمین های شهرک صنعتی، ایجاد واحدهای تولیدی، واگذاری خانه حشمت و مقبره شیخ علاءالدوله سمنانی و ایجاد زنجیره تولید گوشت مرغ، از فرصت های سرمایه گذاری این شهرستان است.
این نشست با حضور محمدرضا خباز استاندار، مهدی زندیه وکیلی و محمد همتیان معاون های استانداری سمنان و هشت فرماندار شهرستان های استان و دیگر مسوولان استانی تشکیل شد.
در این نشست، فرماندارها فرصت های سرمایه گذاری شهرستان خود را تبیین کردند و درباره این طرح ها بحث و تبادل نظر شد.
به گزارش ایرنا، 101 تفاهم نامه سرمایه گذاری در استان سمنان به ارزش پنج هزار و 600 میلیارد تومان در حوزه های توزیع برق و برق منطقه ای، جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، آب و فاضلاب شهری و میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری منعقد شده است.
7341/6103
خبرنگار: خدیجه سلطانی پور ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
کد N1597710

وبگردی