آفتاب

درباره من قضاوت بیهوده نکنید/ ایران کنسرت و تیوال فروش بلیت جشنواره موسیقی را آغاز کردند

درباره من قضاوت بیهوده نکنید/ ایران کنسرت و تیوال فروش بلیت جشنواره موسیقی را آغاز کردند

نوربخش در دومین نشست خبری سی و دومین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر گفت: برای اولین بار در طول برگزاری جشنواره موسیقی فجر برای پوشش گسترده‌تر جشنواره و برای اینکه مخاطبان بیشتری بتوانند از جشنواره استفاده کنند اجرا‌ها را به صورت آنلاین در سامانه کنسرت آنلاین ارائه می‌دهیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ او ادامه داد: امروز در عصری زندگی می‌کنیم که مرزی وجود ندارد و همه اتفاقات ریز و درشتی که می‌افتد در دسترس همگان قرار می‌گیرد و این خوب است چراکه اتفاقات فرهنگی مخاطب گسترده‌ای دارد و با توجه به محدودیت مکان و سالن‌ها عده‌ای نمی‌توانند در آن مکان حاضر شوند همچنین امکان حضور برای همه در آن ساعت وجود ندارد. از طرف دیگر شهرستانی‌ها امکان حضور ندارند اما خوشبختانه امروز تکنولوژی این امکان را ایجاد کرده که همزمان پخش انلاین صورت گیرد.

او ادامه داد: امیدوارم این سرآغازی باشد برای برنامه‌های آینده چراکه این اتفاق تا امروز به صورت محدود شکل گرفته اما از امروز که قرار است برنامه‌های جشنوراه را پوشش بدهد با سازوکاری که برای آن ایجاد شده همه مردم می‌ٱوانند از آن استفاده کنند همچنین امیدوارم مسئولین حمایت کنند تا شاهد ا تفاقات بهتری در این زمینه باشیم.

رئیس سی و دومین جشنواره موسیقی فجر خاطرنشان کرد: از امروز هر دو سایت فروش بلیت، ایران کنسرت و تیوال قابل دسترس برای دانش جویان و دانش‌‌آموزان هنرستان‌های موسیقی هستند تا بتوانند با خرید بلیت‌های با تخفیف از برنامه‌های جشنواره استفاده کنند.

او ادامه داد: ما امسال بحث موسیقی انقلاب را در جشنواره موسیقی فجر به عنوان بخش ممتاز درنظر گرفتیم اتفاقی که در جشنواره‌های گذشته بسیار کمرنگ بود گروه‌های موسیقی ایرانی آثار برجسته موسیقی انقلاب را با نگاهی نوین و امروزی اجرا می‌کنند.

او ادامه داد: به نظر من تاثیرگذاری از طریق سایت کنسرت‌آنلاین می‌تواند یک هم افزایی ایجاد کند و رونق بیشتری را برای جذب مخاطب برای جشنواره امسال به همراه داشته باشد. ما نباید از گسترده شدن دامنه تکنولوژی و اتفاقاتی که به دنبال دارد هراس داشته باشیم.

نوربخش در دیگری در پاسخ به این سوال که چرا در جشنواره موسیقی فجر اجرای میدانی نداریم؛ گفت: در جلساتی که با مسئولین دهه فجر داشتیم نظرات آن‌ها مبنی بر این بود که برخی اجرا‌ها به صورت میدانی انجام شود که این بسیار هم خوب است اما باید سازوکارهای آن فراهم شود. همچنین نهادهای مختلف در این زمینه با ما همکاری داشته باشند چراکه به دلیل شرایط امنیتی و انتظامی نمی‌توانیم این اقدام را انجام بدهیم اما قطعاً به این موضوع فکر می‌کنیم تا بتوانیم سازوکارهای آن را به تدریج ایجاد کنیم.

نوربخش در ادامه با اشاره به پخش زنده اجراهای جشنواره در سایت کنسرت‌آنلاین گفت: بیشترین سهم این سایت متعلق به خود هنرمندان است.

رئیس سی و دومین جشنواره موسیقی فجر همچنین با طرح این پرسش که آیا ما به اقبال مردمی اعتقاد داریم یا نه اظهار کرد: ما می‌خواهیم که جشنواره‌ای داشته باشیم که مخاطب خاص داشته باشد یا اینکه می‌خواهیم جشنواره‌ای داشته باشیم با مخاطبان بسیار. قطعاً دعوت از برخی گروه‌ها با مخاطب کم نه کمکی به آن گروه می‌کند و نه کمکی به جشنواره. ما از برخی گروه‌های سال گذشته دعوت کردیم اما این خود هنرمندان هستند که تصمیم می‌گیرند در جشنواره شرکت کنند یا نکنند.

او با بیان اینکه نباید درباره من قضاوت بیهوده کنید؛ گفت: معتقدم جشنواره فجر جای همه هنرمندان شایسته کشور در عرصه موسیقی ایرانی است و هرچند به این سمت به جشنواره گام برداریم قطعاً در جهت تقویت موسیقی کشور گام برداشته‌ایم.

او همچنین به حضور ۱۴ گروه در بخش موسیقی نواحی اشاره کرد و گفت: انتخاب این گروه‌ها براساس نظرات کار‌شناسانه و با استفاده از پژوهشگران صورت گرفته در این بخش، بخش جوانان البته با تعهد و رپرتوارهای با اصالت را داریم اما تاکید می‌کنم امکان ندارد در این جشنواره بتوانیم همه نظرات را تامین کنیم.

او ادامه داد: داورهای موسیقی فجر را تا دو روز دیگر اعلام می‌کنیم همچنین با توجه به سازوکارهایی که مهیا شده و امکانات سالن‌ها امکان استفاده از کنسرت‌آنلاین را ایجاد کرده‌ایم.

کد N1597664

وبگردی