آفتاب

نگاه وزیر بهداشت به آینده طرح تحول سلامت

نگاه وزیر بهداشت به آینده طرح تحول سلامت

همشهری آنلاین: وزیر بهداشت گفت: مردم اعتقادی به شکست طرح تحول سلامت ندارند، معتقدان به شکست این طرح کسانی هستند که در گروه دلواپسان قرار دارند.

به گزارش ایرنا، دکتر سیدحسن هاشمی، در بازدید از پایگاه اورژانس شهر زواره از توابع شهرستان اردستان در جمع خبرنگاران افزود: آینده طرح تحول نظام سلامت مانند آینده انقلاب اسلامی روشن بوده و اجرای امثال این طرح بخشی از آرزوهای شهدای انقلاب، امام راحل و رهبر معظم انقلاب است.

وی ادامه داد: طرح تحول نظام سلامت با هدف کاهش پرداختی درمان از جیب مردم و افزایش دسترسی ها بویژه در مناطق محروم اجرا شد و تا اندازه ای هم موفق شده است و از باقی مانده آن نیز باید حمایت شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر ضرورت توجه به مقوله بیمه در درمان بیمه شدگان اظهار کرد: بیمه برای ما بسیار مهم است زیرا خریدار، خدمت را بیمه می‌کند و بیمه باید برای مردم و جامعه پزشکی بستر لازم را فراهم آورد.

هاشمی خاطرنشان کرد: یکی از دستورهای رئیس جمهوری این است که سازمان تامین اجتماعی موظف شود تا پولی را که بعنوان درمان از بیمه شدگان می‌گیرد به حسابی واریز کند تا رئیس جمهوری و وزیر اقتصاد و امور دارایی روی آن نظارت کنند.

وی تصریح کرد: این دستور رئیس جمهوری باید محقق و این پول فقط برای درمان بیمه شدگان استفاده شود.

هاشمي،  یکی از بخش‌های باقی مانده در حوزه طرح تحول سلامت و حل مشکلات بیمه ای را در حوزه سیاستگذاری خواند و گفت: بحث سیاستگذاری در راستای منویات رهبر معظم انقلاب باید تعیین تکلیف شود و در سال‌های آینده از این مسیر، بسیاری از مشکل‌ها مانند مدیریت منابع و توازن بین منابع و مصارف حل شود.

اردستان در 125 کیلومتری شمال مرکز استان اصفهان قرار دارد.

کد N1597205

وبگردی