آفتاب

در خواست تخصیص اعتبار برای تبدیل وضعیت استخدامی

در خواست تخصیص اعتبار برای تبدیل وضعیت استخدامی

ایلنا: بیش از 40 هزار نفر از کارکنان شاغل در صنعت نفت کشور که داری قراردادهای موفت هستند با ارسال نامه ای به رئیس کمیسیون تلیق برنامه و بودجه، خواستار تخصیص اعتبار در برنامه ششم توسعه جهت تبدیل وضعیت و استخدام رسمی شده اند.

به گزارش ایلنا؛ در روزهای گذشته بیش از 40 هزار نفر از کارکنان شاغل در صنعت نفت کشور از کارکنان  شاغل در صنعت نفت کشور که داری قراردادهای موقت هستند با ارسال نامه ای به رئیس کمیسیون تلیق برنامه و بودجه، خواستار تخصیص اعتبار در برنامه ششم توسعه جهت تبدیل وضعیت و استخدام رسمی شده اند.

در این نامه که گویا در تاریخ 13 دیماه (چهار پیش ) نوشته شده است از «غلامرضا تاجگردن» خواسته شده است که با توجه به اینکه لایحه برنامه ششم توسعه در صحن علنی مجلس در دست بررسی است نسبت به تخصیص اعتبار متناسب در برنامه ششم توسعه (به استناد ماده 25 بند 1 اعتبارات هزینه‌ای در وزارت نفت) جهت تبدیل وضعیت و استخدام رسمی کارکنان شاغل اقدام شود.

امضا کنندگان این نامه با تاکید بر حساس و حاکمیتی بودن مشاغل موجود در صنعت نفت کشور یادآوری کرده‌اند کارکنان شاغل در صنعت نفت، به علت داشتن قراردادهای موقت و عدم برخورداری از امنیت شغلی روحیه پایینی دارند.

صنایع نفت و گاز یکی از نظر شمار کارکنان شاغل، یکی از پرتراکم‌ترین بازهای شغلی کشور محسوب می‌شود اما به دلیل تنوع مقررات استخدامی مبنای محاسبه مزایای شغلی همه این کارکنان در یک سطح معین قرار ندارد.

در همین رابطه «آقایار حسینی»، دبیر خانه کارگر اهواز به ایلنا گفت بخش قابل توجهی از کارکنان شاغل در صنعت نفت از کارگرانی هستند که تحت مقررات مناطق آزاد و ویژه اقتصادی زیر به واسطه شرکت‌های پیمانکاری متعددی که واسطه هم هستند، مشغول کارند.

وی افزود: به صورت مشخص وضعیت این کارگران از اینکه حقوق و دستمزدهایشان با شرایط کارگران قرارداد مستقیم و کارکنان مشمول مقررات استخدامی وزارت نفت، فاصله زیادی دارد که همین موضوع باعث افزایش نارضایتی در میان این گروه از کارگران شده است.

دبیر اجرایی خانه کارگر آبادان در اثبات مواضع خود به اعتراضات صنفی کارکنان مناطق نفتی اشاره کرد و افزود: درخواست ساماندهی وضعیت استخدامی کارکنان نفتی را از کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی باید یک خواسته حداقلی تلقی کرد.

کد N1596942

وبگردی