آفتاب
رویدادهای ورزشی هفته؛

ورزش ایران تحت تاثیر رفتار جنجالی سه خارجی/ روسای مات و مبهوت!

ورزش ایران تحت تاثیر رفتار جنجالی سه خارجی/ روسای مات و مبهوت!

مهمترین اتفاقات این هفته توسط خارجی های شاغل در ورزش رقم خورد، آنجا که حرف های تند برانکو واکنش کی روش را به همراه داشت و سرمربی آلمانی بسکتبال قراردادش را فسخ کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، صحبت تند برانکو ایوانکوویچ در مورد تیم ملی فوتبال و سرمربی این تیم، واکنش کی روش به این صحبت ها با بازگرداندن ملی پوشان پرسپولیس از اردوی امارات به تهران، اقدام غافلگیرکننده سرمربی خارجی بسکتبال برای فسخ یک طرفه قراردادش، تعیین فینالیست های جام حذفی با برگزاری هر دو دیدار نیمه نهایی، و معرفی پهلوان کشور، برگزاری مجمع انتخاباتی یک فدراسیون و تعیین یک بانوی سرپرست برای فدراسیون اسکیت از جمله اتفاقات مهم این هفته رو به پایان بودند.

مهمترین اتفاقات و رویدادهای این هفت روز ورزش به شرح زیر است:

قهرمانی نیما عالمیان در تور ایرانی تنیس روی میز اراک
سومین دوره مسابقات تنیس روی میز تور ایرانی اراک پس از سه روز رقابت میان شرکت کنندگان، جمعه گذشته با قهرمانی نیما عالمیان به پایان رسید. در دیدار نهایی این رقابت ها نیما عالمیان با نتیجه چهار بر صفر سجاد حسینی خود را شکست داد و عنوان قهرمانی این دوره از مسابقات را از آن خود کرد. همچنین بعد از سجاد حسینی که در رده دوم مسابقات قرار گرفت، افشین نوروزی و امیررضا عباسی، عنوان مشترک سومی را در اختیار گرفتند.

معرفی پهلوان سال ۹۵ کشور
رقابت‌های کشتی پهلوانی قهرمانی کشور و انتخاب پهلوان سال ۹۵، یادواره زنده یاد پهلوان علیرضا سلیمانی جمعه در مشهد برگزار شد که طی آن و در دیدار فینال وزن ۱۰۰+ کیلوگرم، جابر صادق زاده پهلوان سال گذشته کشور  به مصاف احمد میرزاپور رفت که در یک کشتی بسیار نزدیک با نتیجه ۲ بر ۲ از سد حریف گذشت و پهلوان کشور در سال ۹۵ شد.

دونده المپیکی قهرمان دوی ماراتن کشور شد
رقابت دوی ماراتن قهرمانی کشور(جام هرمز) جمعه به میزبانی شهرستان بندرعباس برگزار شد. ۱۲۰ دونده ماراتن از استان های سراسر کشور در این مسابقات مسافت ۴۲ کیلومتر و ۱۹۵ متری حاشیه دریای جنوب را برای قرار گرفتن در جمع نفرات برتر پیمودند. در پایان این مسابقات محمد جعفر مرادی دونده المپیکی ایران به عنوان قهرمانی دوی ماراتن کشور رسید تا طبق وعده های پیش از مسابقه نماینده اعزامی قطعی ایران به رقابتهای قهرمانی ماراتن آسیا باشد و در ضمن برنده جایزه ۸ سکه طلا شود.

اعلام فهرست جدید کی روش بدون آندو، سوشا، ماهینی و ....
کی روش، سرمربی تیم ملی فوتبال در حالی فهرست جدید خود برای برپایی اردو در دوبی را اعلام کرد که در آن نامی از آندرانیک تیموریان کاپیتان یکی دو سال پیش تیم ملی دیده نمی شد. سوشا مکانی، حسین ماهینی و علیرضا بیرانوند نیز دیگر بازیکنان غایب در این فهرست هستند. علیرضا بیرانوند، محمدرضا اخباری، رشید مظاهری،  رامین رضاییان، سید جلال حسینی، محمد انصاری، میلاد محمدی، عزت الله پورقاز، وحید محمدزاده، مسعود ابراهیم زاده، محمد ایرانپوریان،  امید ابراهیمی، کمال کامیابی نیا، احسان حاج صفی، داریوش شجاعیان،  مرتضی تبریزی، سروش رفیعی، وحید امیری، احسان پهلوان، مهدی طارمی، ساسان انصاری، رحیم زهیوی و فرزاد حاتمی دعوت شدگان به اردوی تیم ملی برای تمرین در دوبی بودند.

نفت و تراکتورسازی فینالیست جام حذفی شدند
مرحله نیمه نهایی رقابت های فوتبال جام حذفی با صعود تیم های نفت تهران و تراکتورسازی تبریز به فینال همراه بود. در یکی از این دیدارها تیم نفت تهران موفق شد در یک بازی زیبا و پرهیجان ۳ بر ۲ استقلال را شکست دهد و حاشیه های این تیم را چند برابر کند. در دیگر دیدار هم که پایانی دراماتیک داشت تیم تراکتورسازی ۳ بر ۲ ذوب آهن را در ورزشگاه فولادشهر شکست داد و راهی فینال شد. این بازی در دقایق پایانی وقت های اضافه با رد و بدل شدن دو گل پایان زیبایی داشت.

عنوان هفتمی شهرداری کاشان درتورنمنت هندبال هلند
در آخرین روز از تورنمنت بین المللی هندبال هلند، تیم شهرداری کاشان نماینده کشورمان به مصافت تیم تناکس دابل از لتونی رفت. شاگردان علیرضا حبیبی در این دیدار موفق شدند با نتیجه ۲۷ بر ۲۵ بر حریف خود پیروز شده و در رده هفتم جدول رده بندی این رقابتها قرار بگیرند. 

جنجال برانکو علیه کی روش و اخراج محترمانه ملی پوشان پرسپولیس
پس از آنکه برانکو ایوانکوویچ در چند مصاحبه متوالی انتقادات تندی را به کی روش وارد و او را به عنوان مقصر احتمالی قهرمان نشدن پرسپولیس در لیگ برتر و ناکامی در لیگ قهرمانان آسیا معرفی کرد، سرمربی تیم ملی در اقدامی عجیب هفت بازیکن ملی پوش سرخپوشان را از اردوی امارات به تهران برگرداند.

جالب اینکه این اتفاق هم مثل اتفاقی که در بسکتبال رخ داد باعث مات و مبهوت ماندن مهدی تاج شد و او چند روز پس از این اتفاق اظهار نظر و ابراز امیدواری کرد که این مشکل را بزودی حل کند.

اردوی تیم ملی فوتبال در دوبی بدون دیدار با مراکش
تیم ملی فوتبال ایران دوشنبه در راستای اجرای برنامه های آماده سازی خود به دوبی سفر کرد تا اردویی چند روز در این شهر داشته باشد.  پیش از این قرار بود ایران در امارات با مراکش بازی کند که این بازی لغو شد.

سرمربی تیم ملی بسکتبال فسخ قرارداد کرد
درک باورمن، سرمربی تیم ملی بسکتبال که برای تعطیلات کریسمس به آلمان رفته بود طی مذاکره با مسئولان تیم باشگاهی وورزبورگ، اقدام به قراداد همکاری با آنها تا فصل ۲۰۲۰ بوندس لیگا کرد. باورمن با این اقدام و بر اساس ایمیلی که به فدراسیون بسکتبال ارسال کرد، به همکاری خود با بسکتبال ایران بر خلاف قرارداد چهارساله ای که داشت، پایان داد و به همین دلیل متحمل پرداخت جریمه ای خواهد شد که رقم دقیق آن طی روزهای آینده مشخص می شود. دیگر اینکه به دنبال بلاتکلیفی کادر فنی تیم ملی بسکتبال، هدایت این تیم برای مسابقات غرب آسیا که بهمن ماه برگزار می شود، به مهران شاهین طبع سپرده شد. ضمن اینکه طی هفته آینده جلسه ای برگزار خواهد شد تا در آن تصمیم قطعی و نهایی در مورد سرمربی جدید تیم ملی اتخاذ شود.

استعفای مرفاوی از سرمربیگری صبا
عبدالصمد مرفاوی سرمربی تیم فوتبال صبای قم در جریان تمرین امروز از بازیکنان این تیم خداحافظی کرد و تمرین را ترک کرد. اتفاق عجیب این بود که این مراسم خداحافظی نه در ابتدای تمرین بود و نه در انتهای تمرین. در حالی که دقایقی از تمرین گذشته بود، مرفاوی تمرین را قطع می کند و بازیکنان را در رختکن جمع می کند و خطاب به آنها می گوید شرایط ادامه کارش در باشگاه فراهم نیست و لذا قصد جدایی از این تیم را دارد. وی سپس از بازیکنان صبا خداحافظی می کند و محل تمرین را در یک فضای احساسی ترک می کند.

زهرا نعمتی دومین کماندار برتر جهان در سال ۲۰۱۶ میلادی شد
بر اساس نظر سنجی فدراسیون جهانی تیر و کمان در رابطه با انتخاب برترین های این رشته در سال ۲۰۱۶ میلادی، زهرا نعمتی صاحب جایگاه دوم شد. نعمتی در پارالمپیک ریو صاحب مدال طلا شد. نعمتی همچنین در ریکرو مختلط تیمی هم به همراه ابراهیم رنجبر موفق شد به مدال نقره دست پیدا کند.

جوهری رئیس فدراسیون ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی شد
مجتبی جوهری با کسب حداکثر آرا در مجمع انتخاباتی فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای به ریاست این فدراسیون در آمد. در جریان این مجمع که با انصراف تعداد زیادی از کاندیداها همراه بود، جوهری همراه با علیرضا صفارزاده به دور دوم رای گیری راه یافتند. دراین دور جوهری صاحب ۲۰ رای شد و به عنوان رئیس چهار سال آینده فدراسیون ورزش های زورخانه ای و پهلوانی انتخاب دش. صفارزاده در رای گیری دور دوم صاحب ۱۸ رای شد.

انتخاب سرپرست برای فدراسیون اسکیت
به دنبال انتخاب فریبا محمدیان، رئیس فدراسیون اسکیت به عنوان معاون ورزش بانوان وزارت ورزش، از سوی این وزارتخانه اقدام به انتخاب سرپرست جدید برای این فدراسیون شد. بر این اساس زهرا موسوی به عنوان سرپرست فدراسیون اسکیت انتخاب شد و از روز چهارشنبه با برگزاری مراسم معارفه، به طور رسمی آغاز به کار کرد.

کد N1596810

وبگردی