آفتاب
معاون وزیر راه و شهرسازی :

بافت تاریخی و منحصر بفرد استان یزد فرصتی برای سرمایه گذاری است

بافت تاریخی و منحصر بفرد استان یزد فرصتی برای سرمایه گذاری است

یزد - ایرنا - معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در بافت تاریخی استان یزد ویژگی های منحصر بفردی وجود دارد که در دنیا بی‌نظیر است و باید با بهره‌گیری از این مزیت، فرصت سرمایه‌گذاری در آن را فراهم آوریم.

پیروز حناچی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از بافت تاریخی شهر اردکان در گفت‌وگو با ایرنا افزود: در بافت تاریخی استان یزد خصایصی وجود دارد که در دنیا بی‌نظیر است و باید با بهره‌گیری از این مزیت، فرصت سرمایه‌گذاری در آن را فراهم آوریم.
وی بافت تاریخی را برگ‌های شناسنامه مردمان این سرزمین دانست و گفت: تلاش خواهیم کرد با استفاده صحیح و تقویت مزیت بی‌رقیب بافت تاریخی، ضمن تولید ثروت برای شهر، جهت توسعه را به سمت داخل شهر معطوف کنیم.
حناچی خاطرنشان کرد: در جلسه‌ای با حضور فرماندار و شهرداران بخشی از مشکلات شهرهای اردکان به‌خصوص در اجرای طرح جامع بررسی شده که در سطح استانی و ملی قابل پی‌گیری است و توافقاتی نیز برای حل آن‌ها حاصل شده است.
معاون شهرسازی و معماری وزیر گفت: زمینه همکاری در جهت اصلاح طرح‌های توسعه و عمران شهرستان را برای استفاده از ظرفیت بافت‌های تاریخی شهرستان اردکان فراهم خواهیم آورد.
وی لزوم نگرش یکپارچه در مدیریت امور شهری را یادآور شد و گفت: اگر در عمل و اجرا نیز این یکپارچگی را حفظ کنیم، مشکلات شهری به حداقل خواهد رسید.
حناچی در پایان اضافه کرد: بازبینی طرح جامع شهری فرصت مناسبی است تا بخش‌های مغفول‌مانده مسکونی، صنعتی و دیگر موارد دوباره بررسی و مصوب شود.
اردکان با 85 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع شده است.
7544/ 5054/ خبرنگار: مژگان دشتی** انتشار: بهنام احمدی *
کد N1596664

وبگردی