آفتاب
معاون وزیر جهاد کشاورزی خبر داد:

تخصیص ۱۵۰ میلیارد تومان خسارت خشکسالی به عشایر

تخصیص ۱۵۰ میلیارد تومان خسارت خشکسالی به عشایر

کرمانشاه- معاون وزیر جهاد کشاورزی از تخصیص ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای جبران خسارت خشکسالی به عشایر، توسط دولت خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، کرمعلی قندالی امروز پنجشنبه در جلسه شورای عشایری استان کرمانشاه که در شهرستان قصرشیرین برگزار شد، با اشاره به خشکسالی‌ سال‌های اخیر  از اختصاص۱۵۰ میلیارد تومان طبق مصوبه هیئت دولت از ماده ۱۰ و ۱۲ به منظور جبران خسارت ناشی از خشکسالی به عشایر و تشکل ها خبر داد.

وی افزود: هم چنین ۱.۵ میلیارد دلار نیز از محل صندق توسعه ملی در مجلس شورای اسلامی به این منظور مصوب شد.

تخصیص منابع توسعه روستایی از محل مالیات بر ارزش افزوده

معاون وزیر جهادکشاورزی و رئیس سازمان امور عشایری کشور تصریح کرد: مبلغ مذکور برای توسعه پایدار روستایی با اولویت مناطق کمتر توسعه یافته مرزی مصوب شده است.

وی از تخصیص بخشی از منابع توسعه روستایی از محل مالیات بر ارزش افزوده خبر داد.

اجرای طرح ارتقای سلامت عشایر

قندالی اشاره ای نیز به اجرای طرح ارتقای سطح سلامت عشایر که توسط دولت مصوب شده است داشت و گفت: این طرح جهت ارتقای سلامت عشایر و جزو مصوبات دولت  بوده که به تصویب هیئت وزیران رسیده است.

وی ۳۵ درصد دام تولیدی کشور را نتیجه فعالیت عشایر دانست و گفت: عشایر بیشترین حفاظت و کمترین تخریب را در عرصه های منابع طبیعی دارند.

رئیس سازمان امور عشایری کشور اشاره ای نیز به تاریخچه تشکیل شورای عشایری کشور  داشت و گفت: این شورا، مصوب شورای انقلاب در سال ۵۹ و یکی از قانونی ترین شوراهای کشور است.  

تخصیص 6 میلیارد تومان برای اجرای طرح های بهداشتی- درمانی در کرمانشاه

وی اشاره ای نیز به اقدامات دولت در سال‌های اخیر داشت و افزود: در یکی دوسال اخیر اتفاقات بسیار نادری در دولت تدبیر و امید افتاد که از آن جمله می توان به اجرای ۳ طرح ویژه بهداشتی- درمانی اشاره کرد.

قندالی افزود: اعتبارات اجرای طرح های مذکور۲۵۰ میلیارد تومان بوده که از اعتبارات ماده ۱۲ با سود ۴ درصد دولت به عشایر کشور تخصیص یافت و سهم استان کرمانشاه ۶ میلیارد تومان بوده است.

معاون وزیر کشاورزی خاطرنشان کرد: در دوسال گذشته ۱۶ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت به عشایر استان کرمانشاه تخصیص یافته است.

وی از وجود ۱۵ هزار سامانه در کشور برای حضور عشایر خبر داد و آن را از نظر پدافند غیرعامل بسیار مهم ارزیابی کرد.

کد N1596641

وبگردی