آفتاب
نماینده سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس:

تخریب دولت ضربه به نظام جمهوری اسلامی است

تخریب دولت ضربه به نظام جمهوری اسلامی است

سمنان- ایرنا- نماینده مردم شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی با بیان این که دولت، منتخب مردم و بدنه اجرایی کشور است، گفت: افرادی که دولت را تخریب می کنند بدانند به ضرر نظام و در مسیر آسیب زدن به کشور حرکت می کنند.

احمد همتی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: انتقاد یکی از اجزای حکومت مردم سالار است و دولت همواره معتقد بوده است که باید از آن انتقاد سازنده و درست شود.
وی با اشاره به اینکه همه مجاز هستند تا انتقاد کنند، اما نباید این نقد و انتقادها به تخریب منجر شود و بهتر است نقدها رویکرد توسعه بخشی و جلوگیری از آسیب ها را داشته باشد، افزود: در متون دینی و قرآن نیز همواره بر اصول و روش‌های نقد سالم اشاره شده است و گروه ها نباید از نقد استفاده منفی کنند و به آن رویکرد تخریبی دهند، زیرا نقد باید سازنده و کمک کننده باشد.
همتی با اشاره به اینکه برخی از افراد با انگیزه انتخاباتی دست به دروغگویی و تخریب دولت می زنند، زیرا این افراد می خواهند فرصتی برای خود ایجاد کنند و از امکانات به وجود آمده سوء‌استفاده کنند، گفت: افراد زمانی به بلوغ سیاسی می رسند که منافع ملی، نظام و مردم را در اولویت کاری خود قرار دهند، حتی اگر منافع شخصی خودشان در خطر بیفتد.
نماینده مردم شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از محورهای اساسی توسعه و پیشرفت هر کشوری وجود ثبات و امنیت است.
همتی ادامه داد: ثبات باید در تمام زمینه های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی وجود داشته باشد، زیرا با توجه به ثبات کشور، برای آینده آن برنامه ریزی می شود.
وی تشریح کرد: اگر ثبات وجود نداشته باشد، بهترین برنامه ریزی نیز برای کشور نتیجه نمی دهد و دشمنان نیز به دنبال بی ثباتی کشور هستند تا بتوانند به آن لطمه وارد کنند.
وی افزود: برخی از سخنان نسنجیده می تواند بر ثبات کشور تاثیر منفی بگذارد و گروه ها و برخی افراد باید به سخنرانی های خود توجه ویژه تری داشته باشند و نباید سخنان آنان اهرمی برای سوءاستفاده دشمنان باشد.
نماینده مردم شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: ثبات باید محور فعالیت کشور قرار گیرد و با وجود ثبات، اشتغال، رونق تولید و جذب سرمایه گذار انجام می گیرد، زیرا با وجود ثبات، آرامش در کشور به وجود می آید، استعدادها شکوفا می شود و زمینه توسعه فراهم خواهد شد.
نماینده مردم شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم حق دارند از تمام رسانه ها در چارچوب قانونی استفاده کنند.
همتی اضافه کرد: در این حوزه برخی خلاهای قانونی نیز وجود دارد که باید برطرف شود.
وی افزود: صفحات و رسانه های مجازی فرصت مناسبی برای مردم است و آن ها می توانند با استفاده مثبت و قانونی از آن، به کشور کمک کنند.
نماینده مردم شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از خلاهای موجود در جامعه کنونی، کمبود مطالعه است.
وی ادامه داد: درصد بسیار کمی از مردم قانون اساسی را مطالعه کرده اند و از حق و حقوق شهروندی خود آگاه هستند.
نماینده مردم شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اگر سطح مطالعه مردم در تمام زمینه ها و به ویژه مطالعه در زمینه قانونی بالا برود، حضور آن ها در صحنه های مختلف و قانونی پر رنگ تر می شود و با استفاده از آن می توانند به حقوق شهروندی خود دست یابند.
7341/6103
خبرنگار: خدیجه سلطانی پور ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
کد N1596525

وبگردی