آفتاب

جلالی: فساد در فوتبال ایران در حال همه‌گیر شدن است

جلالی: فساد در فوتبال ایران در حال همه‌گیر شدن است

سرمربی تیم فوتبال پیکان معتقد است فساد در فوتبال ایران در حال همه‌گیر شدن است.

مجید جلالی در نشست هم‌اندیشی راهکارهای پیشگیری و مبارزه با فساد در فوتبال به سوالات خبرنگاران پاسخ داد و در ابتدای صحبت‌هایش گفت‌: در این جلسه درباره ماهیت و چیستی فساد صحبت کردیم. متغیرهای زیادی مطرح هستند که باید مورد بررسی قرار بگیرند. در کل رسیدگی به این مساله خیلی خوب است و امیدواریم این جلسات ادامه‌ داشته باشد. در این جلسه در حوزه قانون، فرهنگ و اقتصاد بحث شد و به این نتیجه‌ رسیدیم که متغیرهای فساد باید مشخص شوند تا ماهیت فساد آشکار شده و جامعه با فساد آشنا شود.

وی در پاسخ به این سوال که چرا با فساد در فوتبال برخوردی نمی‌شود؟ گفت‌: به‌ هر حال بیشتر صحبت‌ها بر اساس شنیده ها است و مراجعی که برخورد می‌کنند نیاز به مستنداتی دارند. اتفاقا در این باره هم صحبت‌های خوبی داشتیم.

سرمربی تیم فوتبال پیکان ادامه‌ داد: گردش مالی در فوتبال ایران بالاست و این مساله می‌تواند باعث فساد شود. نظام ارزشی ما شاید دید خوبی به فوتبال ندارد و مسئولان مربوطه هم چندان نگاه خوبی به این ورزش ندارند. احتمالا این نگاه هم به جامعه منتقل شده است. محروم کردن تیم‌ها و خالی کردن ورزشگاه‌ها جوابگو نبوده و لازم است جلسات بیشتری داشته باشیم.

جلالی در پایان و در پاسخ به این سوال که چند درصد فوتبال ایران را فساد گرفته است؟ گفت‌: فساد مراحلی دارد. یک موقع فساد موردی است و یک موقع فساد در حال‌ همه‌گیر شدن است. شاید بتوانم بگویم تا حد زیادی فساد در حال‌ حاضر همه‌گیر شدن است.

ایسنا
کد N1596515

وبگردی