آفتاب

اظهارنظر ترامپ درباره هک شدن سیستم امنیتی در انتخابات

اظهارنظر ترامپ درباره هک شدن سیستم امنیتی در انتخابات

ایرنا نوشت: دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب آمریکا گفت: سیستم های کامپیوتری کمیته ملی حزب دموکرات آمریکا به این علت در جریان انتخابات هک شدند که همانند سیستم های حزب جمهوریخواهان از ایمنی کافی برخوردار نبودند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری منتخب آمریکا در توئیتی کوتاه روز چهارشنبه این مطلب را در صفحه توئیتر خود منتشر کرد.
ترامپ که نسبت به نتیجه گیری آژانس های اطلاعاتی آمریکا درخصوص حملات سایبری روسیه به رایانه های حزب دمکرات، تردید دارد؛ پیشتر گفته بود چهارشنبه دراین باره بحث خواهد کرد.
بنابرگزارش های منتشر شده، ترامپ و دیگر مشاوران ارشد وی بر این باورند که دمکرات ها تلاش دارند با این اتهام که مقامات روسیه به وی کمک کرده اند، مشروعیت پیروزی 8 نوامبر گذشته وی را زیر سوال برند.
خبرگزاری رویترز نیز در این باره گزارش داد: ترامپ بر این موضوع تاکید ورزید تا زمانی که از سوی مقامات اطلاعاتی آمریکا توجیه نشود، این قضیه را مد نظر قرار نخواهد داد.

مقامات اطلاعاتی آمریکا گفته اند اطمینان دارند که روسیه برای یاری رساندن به ترامپ برای پیروزی درانتخابات ریاست جمهوری در پس حملات سایبری به رایانه دیپلمات های آمریکای و حزب دمکرات قرار داشته اند.

باراک اوباما هفته گذشته در واکنش به این موضوع، 35 دیپلمات روس را که مقامات اطلاعاتی روسیه نامیده شدند از آمریکا اخراج و دو مجموعه ساختمان متعلق به روسیه در خاک آمریکا(مریلند و نیویورک) بسته شد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه دهم دی ماه و یک روز پس از دستور باراک اوباما برای اخراج 35 دیپلمات روسی، گفته بود: متاسفم که دولت کنونی آمریکا این گونه به کار خود پایان می دهد.

پوتین همچنین در حالی که انتظار می رفت اقدام اوباما را با اخراج دیپلمات های آمریکا از روسیه تلافی کند، افزود: مسکو دیپلمات های آمریکایی را اخراج نمی کند و دیپلماسی خود را تا سطح آشپزخانه ای پائین نمی آورد.
رئیس جمهوری روسیه گفت: مسکو دیپلمات های آمریکایی را در پاسخ به اقدام های ضدروسی آمریکا اخراج نمی کند، اما با توجه به معیارهای بین المللی حق پاسخ دادن مناسب را دارد.
ترامپ در توییتی از اقدام رئیس جمهوری روسیه تشکر کرد.

52311

کد N1596359

وبگردی