آفتاب

مراسم چهلم جان باخته های حادثه قطار تبریز- مشهد برگزار شد

مراسم چهلم جان باخته های حادثه قطار تبریز- مشهد برگزار شد

تبریز- ایرنا - مراسم چهلم زائران امام رضا (ع) که در حادثه برخورد 2 قطار تبریز - مشهد و سمنان - مشهد جان خود را از دست دادند امشب با حضور خانواده‌های داغدیده و مسئولان استانی و کشوری در مسجد صاحب الامر تبریز برگزار شد.

به گزارش ایرنا، در این مراسم که پس از نماز مغرب و عشا برگزار شد حجت الاسلام کاظم راشد یزدی، استاد حوزه و دانشگاه اظهارکرد: کسی که به قصد زیارت سفر می‌کند، از همان لحظه‌ خارج شدن از منزل، زائر است.
وی گفت: جان باخته های این حادثه تلخ بازنده نیستند زیرا که پیش از رسیدن به حرم امام رضا (ع)، آسمانی شدند.
وی با اشاره به استقامت مردم ایران در طول هشت سال جنگ تحمیلی، اظهارکرد: مردم ایران، مردم مومن و مقاومی هستند که با ایستادگی خود، پرچم کشور را بر افراشته نگه داشته‌اند.
حجت الاسلام راشد یزدی افزود: امروز نیز این خانواده‌های داغدیده با همان استقامت مثال زدنی مردم ایران در مقابل این درد عظیم ایستاده اند.
این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه مسیر زندگی انسان عمودی است، گفت: انسان باید در مسیر زندگی به قدری پیشرفت کند تا به درجه های بالایی از اخلاص برسد.
در این مراسم علاوه بر مدیران و مسئولان استان آذربایجان شرقی، سید علایی معاون وزیر راه و شهرسازی، محمد زاده مدیرعامل شرکت راه آهن، استاندار سمنان و تعدادی از خادمان آستان قدس رضوی حضور داشتند.
بر اساس این گزارش پنجم آذرماه سال جاری در اثر حادثه برخورد 2 قطار مسافربری در استان سمنان 48 نفر مسافران قطار تبریز - مشهد جان باختند .
خبرنگار: پرویز انصاری** انتشار دهنده: محمد عزیزی راد
3071/518
کد N1596216

وبگردی