آفتاب

خلیفه کل ارامنه آذربایجان: مسیحیان ایران احساس اقلیت بودن نمی کنند

خلیفه کل ارامنه آذربایجان: مسیحیان ایران احساس اقلیت بودن نمی کنند

تبریز - ایرنا - خلیفه کل ارامنه آذربایجان با قدردانی از حسن توجه دولت و مدیریت ارشد آذربایجانشرقی به مسایل جامعه مسیحیان، گفت: ارامنه و مسیحیان آذربایجان از همه امکانات و حقوق شهروندی برخوردار بوده و احساس اقلیت بودن ندارند.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، گریگور چیفتچیان روز چهارشنبه در دیدار اعضای شورای خلیفه گری ارامنه آذربایجان با استاندار آذربایجان شرقی به مناسبت فرا رسیدن سال نو میلادی با بیان این که ارامنه آذربایجان شرقی تلاش می‌کنند تا در پیشبرد اهداف کشور سهیم باشند، افزود: ما هیچ محدودیتی در فعالیت‌های کاری و انجام اعمال عبادی نداریم و این بیانگر صمیمت و برادری بین پیروان ادیان مختلف در ایران است.
استاندار آذربایجان شرقی نیز در این دیدار با بیان این که عبادت خدا و خدمت به خلق خدا محور مشترک همه ادیان الهی است، گفت: همه مردم کشور با هر عقیده و مذهبی برای تحقق اهداف و سربلندی ایران عزیز تلاش می‌کنند.
اسماعیل جبارزاده ضمن تبریک فرارسیدن سالروز ولادت حضرت عیسی مسیح(ع)، اظهار داشت: جامعه مسیحیان کشورمان برای دفاع از این آب و خاک همواره در کنار هموطنان مسلمان خود بوده‌اند و شهدای مسیحی دوران دفاع مقدس نشانه این همبستگی عمیق است.
وی با بیان این که قدردان هموطنان مسیحی خود در تحقق اهداف کشور هستیم، افزود: همه شهروندان ایرانی فارغ از هر عقیده و مذهب برای سربلندی ایران عزیز تلاش می‌کنند و مهم این است که نور الهی در دل‌های همه ماست.
جبارزاده با بیان این که امیدوارم این محبت و صمیمیت، دایمی و همیشگی باشد، افزود: همه ایرانیان باید به دور از اعتقادات و گرایش‌های مختلف، از حقوق شهروندی برخوردار باشند که تدوین منشور حقوق شهروندی توسط دولت نیز در راستای یادآوری و تحقق این امر بوده است.
در تبریز مرکز آذربایجان شرقی حدود دو هزار نفر از هموطنان ارمنی ساکن هستند.
خبرنگار: مینا بازگشا**انتشاردهنده: محمد عزیزی راد
6120/518
کد N1596161

وبگردی