آفتاب

برگزاری نمایشگاه «خاطرات کردستان» در نیاوران

برگزاری نمایشگاه «خاطرات کردستان» در نیاوران

نمایشگاه مد و لباسی با عنوان «خاطرات کردستان» ۱۷ دی‌ماه در گالری شماره ۲ فرهنگسران نیاوران افتتاح خواهد شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی نیاوران، در این نمایشگاه لباس‌های اجتماعی و پارچه‌های بافت، موج‌بافی کردستان با طراحی آزاده یاسمن نبی‌زاده در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

این طراح به لباس نگاهی مخصوص به خود را دارد و معتقد است: «لباس همان کلام ناگفته‌ای است که آدم‌ها در بدو دیدار با هم رد و بدل می‌کنند. لباس برگرفته از روح آدمی است. روحی که در تار و پود پارچه ریخته می‌شود تا به قامت ما خوش بنشیند، لباس بازی تارها و پودهاست.»

همین نگاه باعث شده تا هنرمند برای احیای دوباره هنر پارچه‌بافی ایرانی که قدمتی شش‌هزار ساله دارد، راه دست‌بافته‌های کهن ایرانی را با بافتن دوباره تار و پود به دنیای لباس‌های ماشینی و صنعتی امروز هموار کند.

او با جاجیم‌بافی قدم به دنیای طراحی لباس گذاشته است. کارهای نبی‌زاده ترکیبی از جاجیم و ابریشم است. در تمام کارهایش، پارچه از نوع پارچه‌های دستباف است. وی خود را ملزم می‌داند در کارهایش فقط از پارچه‌های دست‌بافته استفاده کند. این طراح پارچه و لباس، کارش را با جاجیم‌بافی شروع کرده، سپس به ابریشم‌بافی کاشان رو آورده و در این نمایشگاه از پارچه‌های دستباف موج‌بافی کردستان استفاده کرده است تا بتواند این صنعت فراموش‌شده را احیا کند.

نمایشگاه «خاطرات کردستان» ۱۷ دی‌ماه ساعت ١٦ در فرهنگسرای نیاوران گشایش خواهد یافت و تا ۲۶ دی از ساعت ١٠ تا ١٩ و جمعه‌ها از ساعت ١٤ تا ٢١ برپا خواهد بود.

کد N1596109

وبگردی