آفتاب

اعلام آمادگی سرکنسول های مستقر در مشهد برای گسترش روابط با ایران

اعلام آمادگی سرکنسول های مستقر در مشهد برای گسترش روابط با ایران

مشهد- ایرنا- سرکنسول های مستقر در مشهد روز چهارشنبه در نشستی با مسئولان شهری و ستاد رویداد مشهد 2017 برای گسترش روابط کشورشان با ایران اعلام آمادگی کردند.

به گزارش ایرنا، سرکنسول کشور ترکیه در این نشست اظهار کرد: انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلامدر سال 2017 میلادی فرصتی مغتنم برای همبستگی همه مسلمانان جهان است
محمت دوغان افزود : این کنسول گری برای معرفی فرهنگ مشهد در سال 2017 به جهان نهایت همکاری خواهد داشت .
سرکنسول پاکستان نیز در این نشست گفت : باید از فرصت مشهد 2017 برای گسترش روابط کشورهای مسلمان بهره گرفت.
یاور عباس افزود : در سال 2017 می کوشیم با فراهم کردن زمینه سفر هیاتهای تجاری و فرهنگی از پاکستان به شهر مشهد، زمینه گسترش روابط و تبادل فرهنگ را فراهم کنیم .
حیدر رفاهی معاون سرکنسولگری عراق در مشهد نیز اظهار کرد : مشهد پایتخت قلبهاست و نهایت همکاری را با مسئولان جمهوری اسلامی برای معرفی ظرفیتهای این شهر به جهان خواهیم داشت.
سردار ممد گاراجایف سرکنسول ترکمنستان نیز گفت : با توجه به رابطه دوستانه بین 2 کشور ایران و ترکمنستان آمادگی هر گونه همکاری فرهنگی با این کشور در زمینه رویداد مشهد 2017 را داریم.
سرکنسول افغانستان نیز اظهار کرد: انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام فرصتی برای معرفی این شهر تاریخی ، فرهنگی و علمی به جهان است.
سید نورالله راغی افزود : باید با استفاده از ظرفیت مشهد 2017 برای همگرایی و نزدیدک شدن اشتراکات و دیدگاه های کشورهای اسلامی در عرصه های مختلف استفاده کرد .
وی ادامه داد: کلانشهرهای بزرگ جهان اسلام باید با الگوبرداری از یکدیگر کاستی های موجود را برطرف کنند.
کارشناس دفتر کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد در مشهد نیز گفت : جمعیت پناهندگان در خراسان رضوی حدود 150 هزار نفر می باشد که عمده این پناهندگان در مشهد زندگی می کنند .
نفیسه معمارپور با بیان اینکه این پناهندگان از تمام خدمات شهری برخوردار هستند ، افزود: گسترش روابط بین المللی نقش مهمی در ارائه بهتر خدمات به پناهندگان دارد .
سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی وابسته به سازمان کنفرانس اسلامی (ISESCO) با عضویت 57 کشور اسلامی، کلانشهر مذهبی مشهد را برای سال 2017 میلادی به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در آسیا انتخاب کرده است.
7505/ 6012خبرنگار : ندا جواهرفر** منتشرکننده : علی حیدر شاه حسینی
کد N1596074

وبگردی