آفتاب

برگزیدگان جشنواره تصویرسازی معرفی شدند/ کلهرنیا دبیر جشنواره باقی ماند

برگزیدگان جشنواره تصویرسازی معرفی شدند/ کلهرنیا دبیر جشنواره باقی ماند

جشنواره تصویرسازی بانکداری الکترونیک با معرفی برگزیدگان و معرفی دبیر دوره‌ دوم به کار خود پایان داد.

به گزارش ایلنا، شب گذشته سه‌شنبه 14 دی 1395 مرکز همایش‌های برج میلاد تهران میزبان مراسم اختتامیه ششمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت بود. در بخشی از این مراسم برگزیدگان جشنواره تصویرسازی بانکداری الکترونیک معرفی شدند.

در این دوره از جشنواره سالومه سیاح به عنوان نفر نخست معرفی شد و علاوه بر دیپلم افتخار و تندیس جشنواره، 5 سکه تمام بهار آزادی را به خود اختصاص داد.

نازنین جمشیدی نفر دوم شد و علاوه بر دیپلم افتخار و تندیس جشنواره 3 سکه تمام بهار آزادی را هم از آن خود کرد.

همچنین بهار اخوان سوم شد و دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و 2 سکه تمام بهار آزادی دریافت کرد.

همچنین حسین شیراحمدی و مهشید راقمی به ترتیب چهارم و پنجم شدند و آنان نیز دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و هر کدام یک سکه تمام بهار آزادی دریافت کردند.

همچنین در این مراسم بهرام کلهرنیا به عنوان دبیر دومین دوره‌ی جشنواره تجسمی بانکداری الکترونیک معرفی شد.

هنرهای تجسمی از پدیده‌های رایج زندگانی روایتی دیگر می‌سازند

در نشست خبری که پیش از آغاز اختتامیه برگزار شد، بهرام کلهرنیا در سخنانی گفت: شاید برای نخستین بار است که نظام بانکی با خیزی که به سمت پیشتازی و آینده برداشته، گوشه چشمی به این مسئله دارد که می‌تواند از ظرفیت‌های بیان، زبان و ایده‌پردازی که در هنرها نهفته است برای ارائه مسائل اختصاصی بهره برد.

او ادامه داد: برگزاری این جشنواره مانند بشارتی برای بزرگان و پیشگامان و پیشکسوتان بود. وقتی درباره این جشنواره با آنان مشورت می‌کردم، همه از این مسئله خوشحال بودند و این تحول را به فال نیک می‌گرفتند.

دبیر جشنواره تجسمی بانکداری الکترونیک گفت: زبان هنر با زبان رایج متفاوت است. هر هنر در ذات خودش زبانی اختصاصی دارد. هنرهای تجسمی از پدیده‌های رایج زندگانی روایتی دیگر می‌سازند. به طریق دیگری درباره موضوع‌های رایج، ساده و متداول گفت‌وگو می‌کنند و با نوسازی آنها با ظرافت و نکته سنجی نیرویی جدید به این موضوع‌ها می‌بخشند.

او ادامه داد: ما در آزمایشی که امسال انجام شد، گروهی از تصویرسازان حرفه‌ای را دعوت کردیم و تلاش کردیم گوشه و کنارهای موضوع که برای ما بیگانه بود را بیابیم. موضوع بسیار پیچیده بود و با پرسش‌های بسیاری روبه‌رو بودیم؛ چگونه می‌شود از یک عرصه تخصصی به عرصه تخصصی دیگری راه یافت و روایت‌گری دیگری را درباره موضوع بیان کرد. دوستان مصداق‌ها و معیارهای تصویری در ذهن داشتند و یافتن این معیارها و تبدیل کردن آنها به عناصر گویا در عرصه مفاهیم بانکداری کار دشواری بود.

کلهرنیا گفت: خوشبختانه برگزاری نخستین دوره‌ی جشنواره تصویرسازی بانکداری الکترونیک کار خوبی از آب درآمد. کاری لابراتورای انجام شد و متکی به تجربه گرایی بود. متکی به این بود که چگونه می‌شود مفاهیم را نوسازی کرد و راه‌حل‌های خلاق چه راه‌حل‌هایی است. چگونه می‌توان ارزش‌های بیان عاطفی را به بیان علمی و منطقی افزود. چگونه می‌شود زاویه دید انتقادی نسبت به موضوع داشت. چگونه می‌توان جامعه را نسبت به موضوع حساس کرد و در آنان انگیزه‌ای برای همراهی به وجود آورد.

او در پایان تاکید کرد: مسائل بسیار زیادی برابر هنرمندان بود و با مشق کوتاهی که با حمایت، پشتیبانی و حمایت دکتر دیواندری و سایر عزیزان در نظام بانکداری انجام شد، این امید را داریم که در سال‌های آینده بنیان‌گذار راه و روش‌های جدید و موضوع‌های تازه در کار خلاقه هنرمندان شود.

کد N1595959

وبگردی