آفتاب

آزادی زندانیان جرائم غیرعمد با هزینه مراسم چهلم پدر سه شهید

آزادی زندانیان جرائم غیرعمد با هزینه مراسم چهلم پدر سه شهید

ساری - ایرنا - خانواده سرداران شهید طوسی در حرکتی دوراندیشانه و نیکوکارانه ، هزینه مراسم و اطعام دهی آئین چهلم پدر این شهیدان را برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و تهیه جهیزیه نوعروسان نیازمند اختصاص داده اند.

برادر سرداران شهید طوسی روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت که برای آئین چهلمین روز درگذشت پدرشان شادروان حاج محمدعلی طوسی ، مراسم خاصی که به صورت عرفی به صرف شام یا ناهار برگزار می شود ، تدارک ندیده اند.
عیسی طوسی افزود : طبق تصمیم خانواده ، برای ایجاد رویه فرهنگی کمک به نیازمندان و اقشار بی بضاعت ، هزینه اطعام دهی این مراسم صرف آزادی زندانیان جرائم غیرعمد و جهیزیه دختران دم بخت نیازمند خواهد شد.
وی گفت :خانواده سرداران شهید طوسی تمکن مالی شخصی برای پرداخت هزینه اطعام دهی آئین چهلم را همانند آئین سوم و هفتمین روز گذشت مرحوم پدرشان دارند ، ولی بنا را بر حذف برخی هزینه های غیرموثر و اختصاص آن به کارهای خیر و عام المنفعه نهادند.
برادر سرداران شهید طوسی ابراز امیدواری کرد که این تصمیم خیرخواهانه بستری برای عمومی تر شدن فرهنگ حذف هزینه های غیرموثر آئین های مشابه در کشور بویژه مازندران و اختصاص آن به کارهای فرهنگی و عام المنفعه شود.
طوسی گفت : متاسفانه رویه نامناسبی هم اکنون در بعضی مواقع برای آئین های درگذشت افراد در کشور و استان وجود دارد که گاهی برای هزینه های سنگینی صرف اطعام دهی و پذیرایی از مهمانان می شود ، در حالی که می توان با کاهش این هزینه ها و اختصاص آن به اموری مانند آزادی زندانیان بدهکار و غیرعمد، جهیزیه دختران بی بضاعت دم بخت و سایرکارهای فرهنگی و اجتماعی ، نسبت به کاهش معضل اجتماعی گام برداشت.
وی افزود : البته مراسم چهلم مختصری ساعت 14 و 30 دقیقه عصر پنجشنبه (فردا) در روستای طوسکا در شمال شهر نکاء ، زادگاه و محل سکونت پدر شهیدان طوسی شادروان حاج محمدعلی طوسی برگزار می شود.
محمدعلی طوسی پدر سرداران شهید محمدحسن، محمدحسین و محمد ابراهیم 28 آبان ماه سال جاری براثر عارضه مغزی در بیمارستان ساری درگذشت.
سردار شهید محمد حسن طوسی متولید سال 1337 در 18 فروردین 1366 در منطقه شلمچه و عملیات کربلای هشت به درجه رفیع شهادت نائل شد . پیکر پاک این شهید پس از سال ها فراق و هجران در سال 1374 به زادگاهش بازگشت.
شهید محمدابراهیم طوس، قائم مقام لشکر 25 کربلای مازندران در خردادماه 1344 دیده به جهان گشود و 4 اسفند 1362 در عملیات والفجر 6 در منطقه چیلات به درجه بلند شهادت نائل شد.
شهید محمدحسین طوسی هم خرداد ماه سال 1341 دیده به جهان گشود و 16مهر1374 در تهران براثر ترور به شهادت رسید و درزادگاهش به خاک سپرده شد.
شهرستان 116 هزارنفری نکا در شرق مازندران بیش از 430 شهید تقدیم اسلام و انقلاب کرده است.
خبرنگار : حسین فلاحتی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
6982/1654
کد N1595950

وبگردی