آفتاب

همکاری پلیس و بانک مرکزی برای نظارت بر بازار ارز

همکاری پلیس و بانک مرکزی برای نظارت بر بازار ارز

ایلنا: رییس پلیس آگاهی ناجا گفت: با همکاری مشترک میان پلیس و بانک مرکزی بر بازار ارز نظارت می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار محمدرضا مقیمی؛ رییس پلیس آگاهی ناجا در حاشیه نشست همایش روسای پلیس مبارزه با سرقت پلیس آگاهی در جمع خبرنگاران گفت: هدف از برگزاری این نشست بررسی عملکرد 9 ماهه و برنامه‌ریزی برای روزهای باقیمانده از سال به ویژه ایام شب عید و نوروز بود.

مقیمی با اشاره به اینکه خبرنگاران همکاران پلیس آگاهی هستند، ادامه داد: گاهی ارزش کاری که خبرنگاران انجام می‌دهند، بیشتر از پی‌جویی‌های یک مأمور ماست و ما به همین دلیل است که خبرنگاران را همکاران خود می‌دانیم.

رییس پلیس آگاهی ناجا افزود: برای ماه‌های پایانی سال و تعطیلات نوروزی، برنامه‌ریزی‌های لازم برای کاهش آمار سرقت را انجام داده‌ایم و جلساتی همانند همایش روسای پلیس مبارزه با سرقت پلیس آگاهی در سال‌های گذشته نیز برگزار شده است.

مقیمی در خصوص کاهش آمار سرقت تصریح کرد: آمار سرقت‌ها در 9 ماهه امسال 5 درصد کاهش یافته است و این کاهش مربوط به سرقت‌های خرد و کلان بوده است. در مجموع نیز در اکثر سرقت‌ها به ویژه سرقت‌های مهم، کاهش داشته‌ایم که میانگین آن کاهش حدود 5 درصدی  را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به انواع سرقت‌ها گفت: سرقت‌های مسلحانه، سرقت از بانک، سرقت از منزل و ... جزو سرقت‌های مهم محسوب می‌شود. تمامی این سرقت‌ها اعم از سرقت‌های خرد و مهم، توسط پلیس رسیدگی شده است و خوشبختانه امسال کشف و وقوع آنها در مقایسه با 9 ماهه گذشته افزایش 9 درصدی داشته است. البته ما به این مقدار قانع نیستیم.

به گفته رییس پلیس آگاهی ناجا تنها در دو سرقت موتورسیکلت و قطعات خودرو کاهشی وجود نداشته و میزان آن بدون افزایش مانند سال قبل است.

مقیمی درباره تدابیر پلیس برای روزهای پایانی سال نیز گفت: با توجه به اینکه در ماه‌های پایانی سال، شاهد خریدهای نوروزی در اماکن تجاری همچون پاساژها تمهیدات لازم را انجام داده و با استفاده از پلیس محله، پلیس افتخاری و... به دنبال تأمین ایمنی شهروندان هستیم.

رییس پلیس آگاهی با هشدار به مردم ادامه داد: ما همواره به مردم در مورد سرقت از منازل هشدار داده‌ایم و این بار نیز با توجه به اختلاف قیمت ارز، ممکن است برخی از شهروندان با خریداری ارز و نگهداری آن در خانه، منزل خود را به شعبه بانک تبدیل کنند.

رییس پلیس آگاهی ناجا در این خصوص افزود: اگر در گذشته سارقان منازل اقدام به سرقت اموال حجمی و سنگین وزن می‌کردند امروزه دیگر چنین موضوعی وجود ندارد و عمده سارقان اقدام به سرقت طلا، ارز، تابلوفرش و دیگر اموال با ارزش همچون عتیقه از منازل کرده و دیگر اقلام حجمی نمی‌دزدند، بنابراین سرقت طلا و ارز جزو بیشترین مواردی است که در سرقت منازل از سوی سارقان ربوده می‌شود.

سردار مقیمی درباره نظارت پلیس در  بازار ارز بیان کرد: با همکاری مشترک میان پلیس و بانک مرکزی بر بازار ارز نظارت می‌شود و همچنین طرحی عملیاتی نسبت به شناسایی افرادی که مبادرت به نگهداری ارز با مبالغ بالا در محل‌های غیرمجاز به منظور اخلال در بازار ارز می‌کنند، اقدام خواهد شد. آمارهای این موضوع پس از جمع‌بندی در هفته‌های آینده ارائه خواهد شد.

 

کد N1595754

وبگردی